Na een redelijk goede nachtrust (toch wel een klein beetje jetlag problemen gehad… om 1u ’s nachts werd iedereen hier wakker met het gevoel dat het ochtend was) begonnen we aan onze eerste volledige dag in NY. En wat voor een dag. Een dag vol hoogtepunten!

We wandelden eerst naar Grand Central station, alwaar we ook onze ‘New York passen’ konden afhalen waar we de komende dagen alle belangrijke bezienswaardigheden mee kunnen bezoeken. We kochten er ook tickets voor de hop-on, hop-off bussen.

Daarna wandelden we verder naar het Empire State Building waar we met onze NY pas naar het 86ste verdiep konden gaan om de stad vanuit de hoogte te bekijken.
Zelf ben ik echter niet mee geweest naar de top. Ik durfde niet! Ik heb zo’n schrik van die lift. Maar misschien, heel misschien ga ik wel mee wanneer we naar de top van Rockefeller Center gaan binnenkort. Heel misschien.
Want blijkbaar was zo’n uitzichtpunt de moeite!

Na deze, redelijk lange stop, wandelden we verder en zagen onder meer het bekende Flatiron Building:

Het was ook aan dit gebouw dat we voor het eerst op de hop-on hop-off bus sprongen, richting ground zero. Daar bezochten we de 9/11 memorial en ik vond dit heel indrukwekkend. We zagen daar ook van dichtbij de nieuwe toren ‘One World Trade Center’. We hadden trouwens bij deze bezienswaardigheid veel geluk dat we onze NY pas hadden want we mochten hier de rij wachtenden mee voorsteken. Weer heel wat tijd gewonnen!

Na dit bezoek wandelden we via Wall Street naar Battery park waar we de (gratis) ferry namen naar Staten Island. Onderweg zagen we het Vrijheidsbeeld en eens aangekomen op Staten Island hadden we een prachtig zicht op Manhattan.

Onze kleine avonturier was trouwens weer superflink vandaag:

Na de boottocht terug naar Manhattan namen we weer de bus en zo reden we terug richting ons hotel. Onderweg kregen we nog allerlei leuke weetjes te horen over de wijken waar we doorheen reden. Het grote voordeel aan deze bussen is dat je van punt A naar B gaat, net zoals bij de metro, maar dat je hier nog iets te zien krijgt onderweg!

Na deze vermoeiende dag kruipen we nu ons bedje in. Morgen duiken we de stad weer in.