Over nestdrang en kleine gelukjes

Nestdrang … daar had ik totaal geen last van!
Dacht ik. 
Tot deze week.
Na 38 weken zwanger zijn kreeg ik plots een energie opstoot en MOEST er DRINGEND werk gemaakt worden van enkele zaken:

Zo herschikte ik heel de boekenkast in de living. Een hoop boeken verdwenen en er werd plaats gemaakt voor enkele nieuwe exemplaren

DSC07192


Daarna vond ik dat onze zetels nieuwe kussens nodig hadden. In de Hema vond ik mijn goesting:

DSC07183

Plots vond ik het ook dringend tijd om eindelijk eens iets te doen aan de lelijke bruine vouwdeur in onze keuken. De oplossing vond ik bij Ikea: welkom nieuw gordijn, bye bye lelijke deur:

DSC07191b

Tot slot vond ik dat onze oude vuilbak in de keuken echt niet meer om aan te zien was, dus een nieuwe werd besteld en de volgende dag geleverd (zalig toch zo’n snelle service!):

DSC07187b

Nu onze keuken en living er weer wat mooier uitzien kan ik terug een beetje tot rust komen. Alhoewel … het begint te kriebelen om onze volledige bovenverdieping onder handen te nemen! Ik doe nog zoveel ik kan, nu het nog kan.

Ik heb ook een nieuwe hobby, namelijk het bijhouden van twee dagboeken die ik gekocht heb. Het idee vond ik bij Josie’s Little Things. In het Q&A boekje is het de bedoeling om elke dag een vraag te beantwoorden en vijf jaar lang komt dezelfde vraag terug op dezelfde dag. Een leuke manier om je eigen evolutie bij te houden. Zijn mijn dromen binnen vijf jaar bijvoorbeeld nog dezelfde als dit jaar?
Het andere boekje is een beetje hetzelfde principe: vijf jaar lang elke dag iets schrijven, alleen wordt er hier geen vraag gesteld maar kan je (op een paar lijntjes) schrijven wat je wil. Ik ga het gebruiken om over ons gezin wat herinneringen bij te houden.
Het zijn twee superschattige boekjes, van zo’n zaken kan ik nu eens echt blij worden!

DSC07185b

Oh en zie je dat boek: Fangirl? Dat won ik bij Verbeelding ! En aangezien de supersympathieke Kathleen niet zo heel ver van bij mij woont kwam ze zelfs persoonlijk het boek overhandigen. Wat een service! Nog eens superdankjewel!! Ik ga het meteen uitlezen en daarna krijgt het een plaatsje in onze net herschikte boekenkast 😉

De kleine gelukjes bleven maar komen de voorbije dagen: ik ontdekte op youtube het volledige Pearl Jam optreden van op Rock Werchter 2014 en kon zo alles zien wat ik vorige week omwille van mijn zwangerschap (met heel veel pijn in het hart) heb moeten missen! Zalig!

Verder kwamen mijn twee allerbeste vriendinnetjes nog eens langs om even bij te praten alvorens de baby er is en één van hen op vakantie(s) vertrekt. Daar kan ik echt van genieten van zo’n avondjes, vooral wetende dat dit de komende weken niet zo evident meer zal zijn aangezien dan al het sociale leven weer ingepland zal moeten worden tussen twee borstvoedingen door.

Maar voor we zo ver zijn, eerst nog even verder genieten van al deze kleine gelukjes 🙂

Groetjes,

Sheena

Vrijdag 7 februari 2014

Ik startte deze werkdag met mijn dagelijkse ontbijt: 4 koekjes (slechte gewoonte, i know, ik weet nog niet wat ik ga doen wanneer zoonlief beseft dat het oneerlijk is dat mama koekjes mag eten als ontbijt en hij boterhammen krijgt …)


Daarna reed ik naar het werk, door de wind en de regen (dwars door alles heen).
Ik had al meteen een meeting met mijn bazin: wekelijks moet ik een stand van zaken geven over een projectje waar ik mee bezig ben. De meeting verliep vlot. Daarna begon ik aan een werkdag zoals vele andere, met rond een uur of tien natuurlijk: koffiepauze! Nu ik zwanger ben probeer ik niet meer dan 1 bekertje koffie per dag te drinken en bij voorkeur neem ik dan nog ‘koffie verkeerd’ om toch maar niet té veel cafeïne binnen te krijgen. Bij de koffie hoort altijd iets om te eten, wat maakt niet veel uit, zolang er maar chocolade rond zit.


Ik keek even mijn persoonlijke mails na en zag een bericht waarin vermeld stond dat mijn Cameo Silhouette (besteld via de groepsaankoop) was verzonden. Ik kon het pakket opvolgen via een trackingscode en zag dat het onderweg was en vandaag geleverd zou worden. Shit…. en natuurlijk was er niemand thuis vandaag. Ik duimde dan maar dat ze het bij de buren zouden afleveren want ik keek er al naar uit om er dit weekend mee aan de slag te gaan!


Tijdens de middagpauze las ik de krant:

Ik ben er reeds een paar jaar geleden mee gestopt om ’s middags iets in het bedrijfsrestaurant te gaan eten wegens véél te druk en niet zo’n lekker eten. Dus nu eet ik mijn boterhammen aan mijn bureau op, lees mijn krant en praat wat bij met mijn collega’s die het net als ik hebben opgegeven om nog naar het bedrijfsrestaurant te gaan. Zo’n middagpauze geeft mij tenminste even wat rust en weer energie om er in de namiddag terug in te vliegen.

Of toch eventjes, want rond een uur of twee krijg ik steevast een dipje en dan is het tijd voor wat muziek:


Mijn namiddag was bijzonder saai vandaag, ik heb vooral veel moeten wachten op mijn computer die er eeuwen over deed om bepaalde selecties voor mij te maken. Zucht.


Op vrijdag maak ik ook altijd een nieuwe planning voor de komende weken. Ik hou niet van elektronische planningen, bij mij moet dat allemaal op papier staan zodat ik er op kan krabbelen.



De werkdag zat er bijna op.. even kijken hoe het met de files zit:

Voorlopig ok, maar het ziet er naar uit dat het een drukke avondspits zal worden, dus op tijd vertrekken is de boodschap. En dat deed ik dan ook!

De zon scheen ondertussen, ik ging zoonlief halen en thuis keken we naar de mooie wolken die voorbij kwamen:

Ik opende onze brievenbus en vond daarin de krant en de Libelle lekker, maar nog geen nieuws over het Cameo pakket.


OF toch? Ineens ging de bel, en jawel… het was mijn lang verwachte pakketje! Joepie!


Terwijl ik mijn nieuwe aanwinst bewonderde kroop er een dinosaurus in de doos:

Toen werd het tijd om nog eens iets te eten: olijfjes als aperitiefhapje en lekkere zalm als hoofdgerecht, met liefde gemaakt door manlief die ondertussen ook was thuis gekomen:

En misschien denk je nu dat er nog iets superspectaculair gaat gebeuren op deze vrijdagavond. Maar neen, niets is minder waar. Ik zit nu in de zetel tv te kijken en sebiet kruip ik onder de wol want ik ben uitgeput van een hele week te werken (en zwanger te zijn). Het leven zoals het is bij Sheena!

Maar ik geef jullie graag nog een beeld mee van dinsdagavond, dat was de leukste avond van deze week. We zijn toen naar een opname van Scheire en de Schepping gaan kijken en hebben ons daar goed geamuseerd!

 Ik heb wel een boontje voor de Lieven Scheire …Maar ssst niet zeggen tegen manlief  😉

Tot zover het overzicht van mijn dag.

Groetjes,

Sheena