Een zelfgemaakte pyjama

De broek had ik een tijdje geleden al gemaakt, en nu heb ik eindelijk het bovenstuk afgewerkt.
Het was geen gemakkelijke opdracht. Eerst moest ik op zoek naar een patroon. Dat vond ik nergens. Dus schakelde ik de schoonmoeder in die voor mij op zoek ging. Zij vond een patroon bij één van haar naaivriendinnen, tekende het over in de juiste maat en nam een kopietje van de bijhorende uitleg.

Ik kon dus aan de slag. Reeds weken geleden knipte ik de stof uit. Maar toen las ik de bijhorende uitleg: ik snapte er niets van!
Ongeveer in dezelfde periode werd ik zwanger en toen vond ik ineens ook de energie niet meer om mij er verder in te verdiepen.

Tot vandaag. Ik nam er al mijn naaiboeken en het internet bij en maakte er een iets duidelijkere uitleg van voor mijzelf.
Het in elkaar zetten ging verbazend vlot. Ik kwam maar één probleem tegen: de kraag. Die is te klein, of toch volgens hoe ik ze er aan heb gezet. Maar ik heb het zo goed mogelijk proberen te verstoppen in het eindresultaat.
Ik wist al op voorhand dat de kraag hét grote probleem zou worden want daar had ik helemaal geen uitleg van. Daar was mijn schoonmoeder een kopietje van vergeten nemen, dus ik had geen flauw idee hoe de bijhorende tekens op de patronen op elkaar gelegd moesten worden of hoe de kraag er eigenlijk moest uitzien in het eindresultaat.

Maar kijk, dit heb ik er van gemaakt:

 

Het is niet 100% perfect, maar wel 100% draagbaar!

Ik deed vandaag trouwens ook twee dingen voor het eerst:

1) Werken met mijn nieuwe overlockmachine: dat ging vlotter dan verwacht! (ik had hem wel op voorhand al ingeregen … dat ging toen niet zo vlot bij mij maar manlief bleek er gelukkig talent voor te hebben)
2) Werken met mijn nieuwe Kamsnaps. Supergemakkelijk en één van de redenen waarom ik nu eindelijk dit bovenstukje durfde af te werken. Ik heb namelijk een angst voor knopen! Ik weet niet waarom, maar als er een knoop aan te pas komt zie ik het al niet zitten om er aan te beginnen. Dankzij mijn kamsnapjes hoef ik mij hier nu geen zorgen meer over te maken.

Geniet nog van jullie zondagavond!

Vele groetjes,

Sheena

Nieuw speelgoed!

Eergisteren las ik op de facebookgroep ‘de Stoffemiekes’ iets over de webshop
Fino in Fondo. Die kende ik nog niet dus ging ik eens een kijkje nemen naar wat daar allemaal op verkocht werd.
Mijn oog viel meteen op het woord ‘Kamsnaps’. Die staan al lang op mijn verlanglijstje.
Ik zag staan ‘Tang en 250 kamsnaps’ voor 22 euro. Dat leek mij helemaal niet duur. Toen zag ik ‘gratis verzending’ en voor ik het wist had ik het besteld.
Ik dacht nog even ‘oei, daar stond iets van ‘beperkte voorraad’ , het is te hopen dat ik nu niet allemaal van die overschotkleurtjes die niemand kiest ga krijgen….’

Eén dag later (gisteren dus) kom ik thuis van het werk en wat zit er in mijn brievenbus? Mijn kamsnapspakket! Snelste service OOIT!

En gelukkig waren de bijgevoegde kleurtjes helemaal mijn smaak.

Dit weekend ga ik ‘kamsnappen’!
En de kans is groot dat er ook een kamsnapje gebruikt zal worden in de verrassings give-away 😉 

Groetjes,

Sheena