Over nestdrang en kleine gelukjes

Nestdrang … daar had ik totaal geen last van!
Dacht ik. 
Tot deze week.
Na 38 weken zwanger zijn kreeg ik plots een energie opstoot en MOEST er DRINGEND werk gemaakt worden van enkele zaken:

Zo herschikte ik heel de boekenkast in de living. Een hoop boeken verdwenen en er werd plaats gemaakt voor enkele nieuwe exemplaren

DSC07192


Daarna vond ik dat onze zetels nieuwe kussens nodig hadden. In de Hema vond ik mijn goesting:

DSC07183

Plots vond ik het ook dringend tijd om eindelijk eens iets te doen aan de lelijke bruine vouwdeur in onze keuken. De oplossing vond ik bij Ikea: welkom nieuw gordijn, bye bye lelijke deur:

DSC07191b

Tot slot vond ik dat onze oude vuilbak in de keuken echt niet meer om aan te zien was, dus een nieuwe werd besteld en de volgende dag geleverd (zalig toch zo’n snelle service!):

DSC07187b

Nu onze keuken en living er weer wat mooier uitzien kan ik terug een beetje tot rust komen. Alhoewel … het begint te kriebelen om onze volledige bovenverdieping onder handen te nemen! Ik doe nog zoveel ik kan, nu het nog kan.

Ik heb ook een nieuwe hobby, namelijk het bijhouden van twee dagboeken die ik gekocht heb. Het idee vond ik bij Josie’s Little Things. In het Q&A boekje is het de bedoeling om elke dag een vraag te beantwoorden en vijf jaar lang komt dezelfde vraag terug op dezelfde dag. Een leuke manier om je eigen evolutie bij te houden. Zijn mijn dromen binnen vijf jaar bijvoorbeeld nog dezelfde als dit jaar?
Het andere boekje is een beetje hetzelfde principe: vijf jaar lang elke dag iets schrijven, alleen wordt er hier geen vraag gesteld maar kan je (op een paar lijntjes) schrijven wat je wil. Ik ga het gebruiken om over ons gezin wat herinneringen bij te houden.
Het zijn twee superschattige boekjes, van zo’n zaken kan ik nu eens echt blij worden!

DSC07185b

Oh en zie je dat boek: Fangirl? Dat won ik bij Verbeelding ! En aangezien de supersympathieke Kathleen niet zo heel ver van bij mij woont kwam ze zelfs persoonlijk het boek overhandigen. Wat een service! Nog eens superdankjewel!! Ik ga het meteen uitlezen en daarna krijgt het een plaatsje in onze net herschikte boekenkast 😉

De kleine gelukjes bleven maar komen de voorbije dagen: ik ontdekte op youtube het volledige Pearl Jam optreden van op Rock Werchter 2014 en kon zo alles zien wat ik vorige week omwille van mijn zwangerschap (met heel veel pijn in het hart) heb moeten missen! Zalig!

Verder kwamen mijn twee allerbeste vriendinnetjes nog eens langs om even bij te praten alvorens de baby er is en één van hen op vakantie(s) vertrekt. Daar kan ik echt van genieten van zo’n avondjes, vooral wetende dat dit de komende weken niet zo evident meer zal zijn aangezien dan al het sociale leven weer ingepland zal moeten worden tussen twee borstvoedingen door.

Maar voor we zo ver zijn, eerst nog even verder genieten van al deze kleine gelukjes 🙂

Groetjes,

Sheena

Een rare dag met een leuke verrassing op het einde

Vandaag was het een vreemde dag op het werk. We gaan onzekere tijden tegemoet. Er gaan mensen ontslagen worden. Wie? Dat weten we nog niet, dat zal nog wel enkele weken/maanden duren voordat dat bekend is.
Eén ding is al zeker: we gaan onze oude werkplek vaarwel moeten zeggen en op een andere plaats in ons land gaan werken.
Alles zal dus veranderen op werkvlak in 2014. Op mijn oud werk, of misschien op een nieuw werk. Ik weet nog niet goed wat ik er van moet denken. Voorlopig kunnen we niet veel anders doen dan afwachten.

Na deze vreemde dag kwam ik thuis en vond ik een enveloppe in de bus. Ik heb een tijdje terug een give-away gewonnen bij haar. Ik won een naam naar keuze in flockfolie. De kleur, grootte en het lettertype mocht ik ook kiezen. 
Een geweldig cadeau voor mij want ik ben zelf vreselijk slecht in het uitknippen van letters, maar ben wel grote fan van flockfolie. Ik stuurde haar een mailtje met de naam die ik wou en zei dat ik de kleur blauw of groen goed vond. 
En wat kreeg ik? Een blauwe én een groene naam én nog een supertoffe raket in flockfolie (en allemaal supermooi ingepakt). Dat noem ik nu nog eens vrijgevig zijn!
Dat maakte heel mijn dag weer goed 🙂
Bedankt Soft Cactus/Naomi!



Groetjes,
Sheena