Het halterjurkje van Mme Zsazsa

Ik vertelde hieronder al dat ik wat goedkope stofjes gekocht had om wat mee te experimenteren en dat is wat ik vanavond deed, met het patroon van het halterjurkje van Mme Zsazsa (het patroon vind je hier).

Om een lang verhaal kort te maken: het is mislukt!

Ik was al niet helemaal goed begonnen want Mme Zsazsa raadt een rekbare stof aan, maar ik nam katoen.
Het eerste probleem kwam ik tegen bij het uitknippen van de stof. Ik raak altijd zo in de war van dat beleg. En vooral van de extra centimeters die je hier en daar zelf moet bijtekenen. Ik denk dat ik daar al ergens een eerste fout gemaakt heb.

Het beleg bleef voor problemen zorgen want elke stap waar iets van beleg in kwam vond ik verwarrend, ik snapte het nooit 100% en deed dan uiteindelijk maar iets waarvan ik dacht dat het misschien wel goed was…

Het eindresultaat was: prima zijnaden, mooie linten, een maat die mij perfect past … maar open naden langs boven op de zijkant en een bovenstuk dat ook half los zat en niet helemaal op zijn plaats. En ik heb geen idee waar ik in de fout ben gegaan en hoe ik dat volgende keer beter kan doen.

Spijtig dat het zo mislukt is want het is echt een heel tof jurkje!
Ik ga mij nog wel eens wagen aan een tweede poging van zodra ik de moed gevonden heb om alles weer los te tornen …
Dat zal niet meer voor vandaag zijn!

Slaapwel,

Sheena


Sheena ging eens naar de Ikea…

en vulde haar (amper bestaande) stoffenvoorraad aan!


Ik heb vooral veel gekocht van dat blauwe stofje links: dat kostte maar 3 euro per meter dus dat is de stof waar ik de komende weken mee kan gaan experimenteren! Als het dan mislukt ben ik er toch geen dure stof aan kwijt …

Groetjes,

Sheena

Amai..

hoeveel juffen (en meesters) cadeautjes ik hier de laatste dagen heb zien passeren in blogland! Pennenzakken, handtassen, bloempotten, ritstasjes, potloodzakjes,… In allerlei stoffen en formaten.

Ik vraag mij af wat die juffen daar van vinden? Als ik al die berichten zie moeten die ondertussen toch al verdrinken in de zelfgemaakte cadeautjes?!

Spijtig dat zo’n traditie niet bestaat voor niet-juffen.
Ik vertrek ook volgende week met verlof. Hoe fijn zou het zijn moesten al mijn collega’s mij met een cadeautje uitwuiven. Ze staan er niet echt voor te springen denk ik. Maar misschien moet ik het toch maar eens voorstellen voor volgend jaar, want ik heb alvast veel inspiratie om voor hen iets te maken!
En zeg nu zelf, er is toch geen fijnere manier om de zomer in te gaan ..

Groetjes,
Sheena

Een wandeling door de tuin

lekkere aardbeien
3 bij elkaar gepropte bloemkolen
aubergine komt tot leven!

Rode biet

Boontjes (en linksonder een klein beetje spinazie)

GEEN bloemkool dus …

courgettes

een grote kool

meloen – 2de poging

mini paprika’s

het patatten in zakken experiment

mini kerstomaatjes

een ontdekking in de tuin

Groetjes,
Sheena