Oeps.. moestuinfoutje

Ik zag het bij Vietje al eens gebeuren en nu heb ik toch wel hetzelfde voor zeker! Mijn bloemkool blijkt een broccoli te zijn. En mijn broccoli’s zijn bloemkolen.
Groot probleem, want kijk wat mijn boek zegt:

Ik heb nu dus een broccoli die extreem veel plaats heeft want die staat helemaal alleen in een vak , terwijl mijn drie bloemkolen bij elkaar gepropt staan in een ander vak. Ik snap niet hoe dit is kunnen gebeuren. Was ik dan zo in de war bij de aankoop van de plantjes? Of stond dit verkeerd aangeduid in de winkel?
Ik vond het al zo raar dat mijn bloemkool zo groen zag, maar ik dacht dat dit kwam omdat ik ze niet genoeg had afgedekt tegen het zonlicht. Ik er dus voor aan het zorgen dat die vanaf dan goed werd afgedekt…  Hoe dom! Het was pas toen manlief daarnet zei ‘volgens mij is dat broccoli’ dat mijn frank begon te vallen (en jawel toen we drie witte bolletjes zagen zitten in de ‘broccoliplantjes’ was het duidelijk).
Ik weet dus niet hoe dit gaat aflopen, met die drie bloemkolen. Het zullen drie kleintjes worden waarschijnlijk. 

Even iets anders: vanochtend zijn we de tweedehandsbuggy die we via het internet gekocht hebben gaan ophalen. Ik heb hem daarnet al eens uitgewassen en weer opgeblonken en hij is al helemaal klaar voor gebruik, tadaaa:

Weer een stap dichter bij onze vakantie!

Groetjes,
Sheena



Een award en een pennenzak

Gisteren kreeg ik van Liesellove een award. Een ‘Liebster blog award’. Zie is hoe mooi:


Deze award is een soort ‘kettingbrief’ maar dan voor blogs.
Zou dat nog bestaan eigenlijk, die échte kettingbrieven? 

Ik ben er normaal gezien niet zo’n fan van, maar omdat er hier geen ‘als je dit niet doorstuurt naar 5000 vrienden dan krijg je 10 jaar ongeluk’ van af hangt, maar eerder een ‘ik vind je blog fijn, geef dit door aan andere blogs die je fijn vindt’.. ontvang ik hem mét plezier én zal ik hem hier onderaan ook doorgeven.

Eerst moet ik nog een paar bijhorende vragen oplossen. Ten eerste: 11 weetjes over mijzelf:

1. Ik eet graag ijsjes en hou het bij de klassieke smaken: vanille, chocolade én er tussenin: ‘straciatella’ 
2. Ik heb geen huisdieren want ik ben zowat aan alle dieren mét haar allergisch. 
3. Moest ik toch een huisdier kunnen kiezen dan zou het een Britse korthaar zijn. 
4. Ik zou zeker geen hond kiezen want van honden heb ik schrik!
5. Ik ben getrouwd in 2009
6. Van november 2009 tot en met februari 2011 hebben manlief & ik en onze beide papa’s en een hoop vrienden en andere familieleden eigenhandig ons huis waar we nu in wonen verbouwd. Het is nog niet helemaal klaar (het stuk met de keuken moet ooit nog eens volledig hernieuwd worden), maar het geld is voorlopig op.
7. Ik ben reeds twee keer op vakantie geweest naar Australië en dit land staat dan ook op nr. 1 van mijn favoriete landen. Maar de wereld is groot dus wie weet wat voor andere mooie landen ik nog mag ontdekken.
8. Ik lust geen komkommer.
9. In de auto luister ik steeds naar Studio Brussel
10. Ik ben zes maanden geleden gestart met het breien van een trui voor mijn zoontje maar ik ben stilgevallen ergens in de helft.
11. Ik zing graag mee met liedjes op de radio 

Dan moet ik ook nog de volgende vragen beantwoorden:

1. Wat doe je in het dagelijks leven?
    Ik werk met data en databases. Niet met de technische kant, maar met de  
    kant van de analyses en selecties. Dit ter ondersteuning van onze sales en 
    marketing managers.
2. Hoe is de naam van jouw blog ontstaan?
    Sheena is mijn nickname van toen ik een jaar of 15 was en een nickname   
    nodig had voor op ‘ICQ’. Het komt van het liedje ‘Sheena is a Punk Rocker..’
3. Stof op papier?
    Stof!
4. Wat is jouw favoriete tool?
    Ik heb geen favoriete tool.
5. Wat is jouw lievelingskleur?
    Rood
6. Met welke kleur kun je echt niets?
    Van die flauwe kleurtjes.. Geef mij maar échte kleuren. Tenzij ik iets moet  
    maken voor een klein babymeisje. Dan kan dat schattig zijn.
7. Ben jij een winter- of zomertype?
    Zomer! Al ben ik in de winter geboren.
8. Wat is jouw inspiratiebron?
    Op dit moment: blogland!
9. Wat zijn jouw favoriete accessoires?
    Oorbellen
10. Noorwegen of Turkije?
    Zonder twijfel: Noorwegen
11. Wat wil je nog meer vertellen?
     Awel dat ik vandaag weer iets genaaid heb op mijn naaimachine! Een pennenzak. Met een PetitPan stofje dat ik een tijdje geleden gewonnen had. Zie hier het resultaat:


Het patroon heb ik HIER  gevonden.

Dan rest mij enkel nog het doorgeven van deze award aan 11 andere blogsters.
Ik ga mij beperken tot drie blogs die ik zelf leuk vind:
Threadyarknot
Nuniya
De mier en de leeuw

De award is voor jullie!

En dan ga ik nu eens beginnen kuisen want met al dat naaien, bloggen en awards in ontvangst nemen heb ik hier nog niets gedaan gekregen.

Groetjes,
Sheena

GSM foto’s

Ik vertelde hier al eens eerder dat al mijn foto’s van op dit blog afkomstig zijn van op mijn gsm. Ik ben altijd wel een beetje jaloers op mijn collega-bloggers die prachtige foto’s maken  (met een écht fototoestel) om hun blog mee op te vrolijken en wiens blog er zo veel beter uit ziet dan de mijne omdat zij wél de moeite nemen. Maar ik ben gewoon … lui. Op dat vlak dan toch.

Maar in deze post mag dat voor één keer, want deze post gaat over mijn gsm-foto’s. Want ik trek er zo veel. Heel veel. Ik was er net eens door aan het bladeren en naast de 100-en foto’s van mijn zoontje trek ik blijkbaar vooral eten.

Hieronder een greep uit mijn foto-album op de gsm:


Wat is dat voor iets?? denk je nu misschien. Wel dat is een foto die ik gisteren getrokken heb tijdens het concert van Muse op Werchter. Het was mijn poging om één van de vele showelementen uit het fantastische optreden vast te leggen op foto. Dik mislukt dus (het is een grote ballon in de vorm van een gloeilamp die voorbij het podium vloog boven het publiek en waar er een acrobate uit kwam. Jaja straffe show was het). Toch een mooie herinnering, dus hij blijft op de gsm staan.


Dit hierboven dat is onze spinazie uit de tuin. Waarom heb ik deze foto getrokken? Wel omdat we die spinazie ondertussen hebben opgegeten en ik toch nog een herinnering wou aan alvast één geslaagde groente uit de moestuin.
Als je wil weten wat we ermee gemaakt hebben: dit!

Dit hierboven is ook een ‘moestuin-herinnering’ foto want hier zie je onze rucola, basilicum, munt en bladpeterselie in verwerkt. Het recept kwam uit de Libelle Lekker, één van mijn favoriete boekjes. Het was lekker!


Hier één van mijn tuinlaarzen die plots gevuld was. Rarara wie had dat gedaan!?

De chips waar ik probeer van af te kicken…. Moeilijk!

Om af te sluiten nog een foto van een paar weken geleden waarin we nog volop aan het werken waren om voor ons zoontje een kamer te maken. Ondertussen slaapt hij al in die kamer en hij is verzot op het behang. Elke avond wuiven wij ‘dada’ naar de beestjes op de muur alvorens hij gaat slapen. Zo schattig!

Groetjes,

Sheena

Vakantieplannen

Nog twee weken en half en dan vertrekken wij op vakantie. Joepie! Een weekje naar Frankrijk, naar de Dordogne. Daar hebben we een huisje gehuurd, hetzelfde als vorig jaar want dat was daar plezant (zwembad, grote tuin, mooi uitzicht .. al wat je nodig hebt om tot rust te komen).

Vorig jaar was ons zoontje nog maar enkele weken oud toen we daar waren, waardoor we ginds vooral gerust hebben en in mindere mate de omgeving verkend. Dit jaar hoop ik toch een paar plaatsen te kunnen bezoeken.
Ik heb al een Todo-lijstje gemaakt (en weet nu al dat 1 week weer veel te kort zal zijn).

Op de lijst staan:

– Een bezoek aan Rocamadour

Bron: http://www.dordognemaison.com

– Naar de markt gaan in Sarlat (en veel eten kopen dat we dan de rest van de dag op ons terras kunnen opeten met een glaasje wijn erbij)


http://www.sarlat-tourisme.com

– Een bezoek brengen aan Belvès en daar iets eten op de avondmarkt


– De grotten van Lascaux bezoeken, al twijfel ik nog een beetje of dit wel de moeite is aangezien het om een nagemaakte versie gaat van de échte grotten (de tekeningen dan toch, de grot is wel echt).


– Voor als het slecht weer is: een bezoek brengen aan Le Bugue Aquarium

– Een ‘Troglodietenfort’ bezoeken, bijvoorbeeld La Roque Saint-Christhope

http://www.hostellerie-du-passeur.com

– Een namiddag doorbrengen aan de oevers van de Dordogne rivier.


– Zwemmen met ons zoontje in het zwembad

– Op ons picknickdeken op het gras liggen met een hapje en een drankje
– Eens gaan wandelen in de buurt

Er moeten ook nog een paar praktische zaken geregeld worden, want zelfs al gaan we maar een weekje weg, met een kind erbij komt daar toch weer heel wat bij kijken. Zo zijn we bijvoorbeeld nog op zoek naar een compactere buggy die later op het jaar dan ook meekan naar NY. We hebben er ééntje gezien op een tweedehandssite maar het is nog niet duidelijk of die nog steeds te koop is en in welke staat die is. Wordt dus vervolgd.

Voor NY ben ik trouwens ook al een Todo-lijstje aan het maken maar ik heb tot nu toe alleen nog maar eetgelegenheden verzameld stel ik zonet vast. Zoals wafels gaan eten bij het Belgische Wafels and Dinges kraam of koekjes bij Levain Bakery of bagels bij Ess-a-bagel.
Maar daarover binnen een paar maanden meer!

Waar trekken jullie naartoe deze zomer? Of doen jullie aan ‘Staycation’ ?(wat wij ook gaan doen in de twee weken na ons weekje Frankrijk)

Groetjes,

Sheena