Cupcakes voor onze jarige

Zaterdag is het zover: dan is er eentje jarig bij ons thuis. Ons klein baby’tje wordt groot! Hij is al een klein ventje geworden. Een klein ventje met een eigen willetje (hij kan nog niet praten maar kan toch al héél duidelijk  aangeven wat hij wil of niet wil door met zijn klein wijsvingertje te wijzen en bijhorende ‘dadadada’ geluiden te maken in verschillende toonhoogtes).

Zijn allereerste verjaardag zal meteen groots gevierd worden: de hele familie komt op bezoek. We hebben een BBQ voorzien, maar de weersvoorspelling ziet er niet zo goed uit (regen, regen,regen). 
Hoe komt het toch dat wij altijd slecht weer hebben wanneer wij een BBQ organiseren? 
Maar kom, we gaan het feest hier niet door laten verpesten: er moet en er zal gebarbecued worden, al zullen we het waarschijnlijk binnen (lekker warm) ipv buiten opeten.

Vandaag heeft ons zoontje, wiens naam hieronder verklapt wordt, een traktatie ter ere van zijn verjaardag meegenomen naar de onthaalmoeder.
Daar heb ik mij gisterenavond nog mee beziggehouden. Ik heb cupcakejes gebakken die ik een beetje opgevrolijkt heb met zelfgemaakte bumba-prikkertjes (het is er aan te zien dat ze zelfgemaakt zijn… ik ben geen knutselwonder).





Ik had ook de cupcakes zelf kunnen versieren met allerlei zoetigheden, maar een droog cakeje leek mij toch beter voor kindjes niet ouder dan 2,5 jaar.

Het cupcake recept heb ik online gevonden op cupcakerecepten.nl. Hieronder de korte samenvatting:

Voor 12 cupcakes (volgens het recept, maar in realiteit vond ik het eerder voor 10 cupcakes)  heb je nodig:
125 gram roomboter op kamertemperatuur
125 gram kristalsuiker
125 gram zelfrijzend bakmeel
2 eetlepels melk op kamertemperatuur
2 eieren op kamertemperatuur

Verwarm de oven op 170 graden.
Meng de boter met de suiker (boter niet smelten!).
Voeg 1 voor 1 de eieren toe.
Voeg beetje bij beetje het zelfrijzend bakmeel toe
Voeg de melk toe
Meng alles nog eens goed en verdeel het beslag over de bakvormpjes (2/3de vullen)
Bak de cakejes 20 minuten op 170 graden.
Laat ze daarna afkoelen (tip: als je ze terug wat platter wil maken om ze makkelijk te versieren kan je 30 seconden een snijplank op de cupcakes leggen meteen nadat ze uit de oven komen). 
Versier naar keuze.

Ik vind ze lekker en luchtig. Smakelijk!

Groetjes,
Sheena

Moederdag

Vandaag is het mijn eerste moederdag als mama! Ons zoontje heeft bij de onthaalmoeder voor deze gelegenheid een ’tekening’ gemaakt:


Ik ben zo fier op hem!
De papa had ook een cadeautje voorzien: een abonnement op de Libelle Mama. Super!

En dan ga ik nu eens mijn eigen moeder verrassen met pralines en een kookboek…

Tot de volgende,

Sheena

Moestuin update

Tijd voor een moestuin update, want er is alweer heel wat veranderd.
Eerst en vooral is er mijn patatten in zakken experiment. Voorlopig gaat dit goed. Er zit leven in mijn zakken:

(Ter info: alle foto’s die ik hier vandaag, en eigenlijk bijna altijd, plaats komen van op mijn gsm … dus de kwaliteit is niet super, waarvoor mijn excuses!)

Ik heb de beginnende aardappelplantjes ondertussen alweer bedolven onder 10cm potgrond. Hopelijk komen ze binnenkort weer boven.

Dan wil ik jullie ook graag nog even meegeven hoe het met mijn ‘moestuin in bakken’ gaat. Wel op dit moment ziet het er zo uit:

In bak 1 staat: kerstomaat, prei, bloemkool, dille,spinazie (gezaaid), boontjes (gezaaid), bonenkruid en peterselie.
In bak 2:witte kool, rode paprika, pompoen (gezaaid). Later komen hier ook nog boontjes bij
In bak 3: courgette, gele paprika, dragon, knolselder, sjalot, broccoli
In bak 4: prei, peterselie, rucola (gezaaid), rode biet (gezaaid) en courgette (gezaaid)
In bak 5: boontjes (gezaaid), ajuin, meloen, bonenkruid, aubergine, basilicum, sla en witte selder
In bak 6: wortel (gezaaid), ajuin, spaanse peper, sla, spruiten. Later komen hier ook nog boontjes bij.

Ook onze frambozenstruiken, rode bessen en aardbeien doen het goed:

Vele moestuingroetjes,
Sheena


New York!

Het is beslist: we gaan dit najaar naar New YorK! De vluchten en het hotel/appartement zijn geboekt. 
‘We’ dat zijn :manlief, onze zoon en ikzelf + mijn ouders en mijn zus. Met vijf volwassenen zullen we hopelijk genoeg ogen hebben om onze (tegen dan) 1,5-jarige in het oog te houden. En om hem te entertainen op de lange vlucht.

Vliegen doen we met Brussels Airlines en logeren doen we in het Best Western Hospitality House. We huren daar een appartement. Dat lijkt ons praktischer met een peuter erbij. Zo hebben we ons eigen ‘huisje’ in NY waar we regelmatig even terug naartoe kunnen gaan om uit te rusten en waar we een lekkere (peuter)maaltijd kunnen bereiden. Bovendien wonen we dan allen samen ipv ieder apart in zijn hotelkamer.
Hieronder wat foto’s van het appartement:

                      

                              

Ik vind het er alvast heel goed uitzien en de commentaren op internet zijn positief. Dus hopelijk valt het mee! 

Nu dat alles geboekt is kunnen we beginnen zoeken naar allerlei reistips: wat is de moeite om daar ginds allemaal te bezoeken? Waar kunnen we lekker eten/drinken? Wat kunnen we best allemaal meenemen om de reis voor onze zoon zo makkelijk mogelijk te maken? Hoe geraken we van de luchthaven naar het hotel? Enzovoort enzovoort. We weten weer wat te doen! Als jullie tips hebben hoor ik ze graag (over NY of over reizen met jonge kindjes in het algemeen).

Over ons kindje gesproken: hij is bijna één jaar oud en vanavond zal hij voor het EERST in zijn eigen kamer slapen. Ja, nu pas! Wij hebben net de verbouwing van onze zolder afgerond. Wij hebben van onze zolder twee slaapkamers gemaakt waarvan één voor onze zoon (en de andere is nog ‘reserve’). Tot nu toe sliep hij gewoon bij ons op de kamer.
Ik heb net alles nog liggen kuisen, want zo’n net verbouwde kamer is VUIL en manlief is nu nog snel zijn bed aan het installeren.
Ik ben benieuwd of we erin zullen slagen om de zoon daar de hele nacht te laten slapen. Ik vrees van niet, want de laatste weken slaapt hij zeer slecht.
We zullen zien … Gelukkig is het morgen een feestdag en hoeven we dus alvast niet vroeg op te staan.

Tot slot nog even dit:Weet je dit nog?
Wel: ik heb ze ondertussen getest en vond ze niet goed! De zoektocht naar tuinmeubels gaat dus verder …

Tot de volgende,

Sheena