Wat ik wel en niet deed dit weekend

Het weekend is weer voorbijgevlogen (zeker door dat zomeruur!). Veel te veel plannen, veel te weinig tijd. Dit is de balans:

Dit deed ik wel:
– met onze jongens naar de zwemles gaan
– nieuwe loopschoenen gaan kopen
– Zweedse balletjes eten in de Ikea
– naar Patser gaan kijken in de Kinepolis
– naar de Mol kijken & totaal niet weten wie de mol zou kunnen zijn
– een klasgenootje van de jongste zoon een paar uur laten komen spelen en zo eventjes mama van 3 worden ipv 2
– naar de yogales gaan
– een middagdutje doen
– zien hoe mijn vader een binnendeur in ons huis plaatste en zo ons huis weer wat meer richting afgewerkt huis bracht
– mijn vader en man ondersteunen met drank en hapjes terwijl ze aan het werk waren in ons huis
– opruimen
– de was
– op bezoek bij familie (x2)
– een beetje boekhouding voor Kiwi Fabrics

Dit deed ik niet:
– gaan lopen (mijn nieuwe schoenen werden dus nog niet getest)
– een paar blogposts verder uitwerken waarvan het concept al in mijn hoofd zit. Ik had een drietal ideeën waarover ik vandaag had kunnen bloggen maar toen was het plots zondagavond en dan krijg je dus een blogpost als deze 😉
– in de tuin werken
– in de Ikea inspiratie gaan opdoen voor de herinrichting van een aantal kamers in ons huis. We zijn wel in het restaurant geraakt maar daar stelden we vast dat we eigenlijk allemaal te moe waren om nog verder te winkelen…
– onze budgettering nog eens opmaken. We hebben zoveel plannen: de verbouwing afronden, de tuin aanleggen, op reis gaan …. maar wat is ons budget eigenlijk? Ik heb er geen zicht meer op omdat er nog veel kosten ongekend zijn. Hoog tijd om eens wat berekeningen te maken. Ik ging dit écht doen dit weekend want ik wil die extra reis kunnen boeken maar tja … niet gedaan dus
– uitslapen/op tijd gaan slapen
– op mijn stappenteller en in de auto het zomeruur nog aanpassen. Het zal voor morgen zijn. Ik hoop altijd dat die dingen zichzelf gaan aanpassen maar dat valt elke keer weer dik tegen.
– een taart bakken … in mijn hoofd stond het op de planning maar er waren geen ingrediënten in huis en ik had de juiste bakvorm niet en toen viel het plan weg (naar de winkel gaan was te veel moeite)
– Een aantal taken voor de webshop die ik al véél te lang aan het uitstellen ben …
– Een boek dat ik via Bol verkocht heb inpakken om te verzenden… ik ben te moe, het zal voor morgen zijn
– kuisen … maar ik had een goed excuus want morgen gaat normaal gezien de loodgieter komen en die gaat hier toch meteen weer alles vuil maken dus dat zou nutteloos geweest zijn
– naaien of iets anders creatiefs waarvan ik altijd denk dat ik er in het weekend tijd voor ga hebben… niet dus.
– de tuintafel en stoelen eens afkuisen, ik bleek daar toch echt te lui voor te zijn vandaag (en ik moest drie kinderen in de gaten houden, dat ook)
– nog eens gebruik maken van ons abonnement op Planckendael .. het was er nochtans het weer voor maar ja… er bleek geen tijd voor te zijn
– nieuwe sportschoenen kopen voor de jongste zoon … sorry schat dat wordt toch nog één keer gaan turnen met die klein beetje te kleine schoenen (#slechtemama)
– de kleerkasten van de kinderen nog eens uitkuisen. Ik had nochtans veel zin om er aan te beginnen maar om één of andere reden is ook dit niet gelukt

Achja, er is altijd nog volgend weekend ! Of nee wacht dan is het ook al Pasen ….

40 dagen bloggen: 36/40
Skipdagen : 4/6

Curieuzeneuzen


Begin maart schreef ik ons in voor het project ‘Curieuzeneuzen’. Gisteren kregen we een berichtje met de melding dat ons huis geselecteerd is als meetpunt. Joepie!
20.000 gezinnen in Vlaanderen gaan in de maand mei de luchtkwaliteit in hun straat meten. En wij dus ook, eind april mogen we ons meetstation gaan afhalen. Een hele maand lang zal het meetstation aan onze gevel hangen om dan uiteindelijk eind mei alles terug naar een gespecialiseerd labo te sturen.
Eind september zullen we onze persoonlijke resultaten te zien krijgen. Ik vrees er al een beetje voor, ik ben er vrij zeker van dat de luchtkwaliteit in onze straat niet al te best is…. maar ik ben eens benieuwd!
Ik word echt enthousiast van zo’n initiatieven, ik hoop dat ook dit ons weer een stapje dichter bij een properdere wereldbol kan brengen…
Meten = weten en van daaruit kunnen we weer op zoek gaan naar verbeteringen.

Wil je meer weten over het project? Hier kan je alle info terugvinden.

40 dagen bloggen: 35/40
Skipdagen : 4/6

Nieuwe loopschoenen!

Ik heb vanavond een uur doorgebracht in een zaak gespecialiseerd in loopschoenen.
Aangezien ik nogal moeilijke voeten heb die op verschillende plaatsen ondersteund moeten worden om blessurevrij te kunnen lopen ben ik genoodzaakt om een nieuw paar loopschoenen steeds in zo’n winkel te gaan halen, een winkel waar ze een voetanalyse kunnen doen. Wat op zich wel fijn is en ergens ook heel gemakkelijk want ik moet er zelf geen schoenen kiezen, neen, in zo’n winkel kiezen de schoenen mij.
Het enige wat ik moest doen was vier verschillende types passen, ermee lopen, de voetanalyse afwachten en dan te horen krijgen dat type A het beste was en dat ik dus die schoenen moest kiezen. Of dat nu een mooi of een lelijke paar was dat maakte niet uit. Die schoenen zouden het worden. En zo komt het dus dat je mij vanaf nu met dit paar aan mijn voeten al joggend kunt tegenkomen:

Niet echt een kleurtje dat ik uit mijzelf zou kiezen maar ik vind ze toch al mooier dan mijn vorig paar (zie hier) Mijn oude loopschoenen hebben wel super goed dienst gedaan en ik heb dankzij die schoenen voor het eerst maandenlang blessurevrij kunnen lopen. Ik hoop dus dat dit nieuwe paar even goed zal zijn … dat is nog af te wachten natuurlijk.
Momenteel heb ik trouwens last van een beginnende heupblessure, ik vrees omdat mijn oude paar al wat te versleten was,  ik hoop dat zo’n paar verse schoenen mijn heup weer wat beter in balans gaat brengen en dat ik het lopen snel weer ten volle kan hernemen.

40 dagen bloggen: 34/40
Skipdagen : 4/6

 

Mijn favoriete voorleesboeken voor kleuters

Wij hebben hier de gewoonte om elke avond voor het slapengaan een verhaaltje voor te lezen aan onze kleuters. Een perfecte afsluiter van de dag, het moment waarop iedereen weer tot rust komt.
Onze jongens hebben elk een grote stapel boeken op hun kamer liggen waaruit ze elke avond één verhaal mogen kiezen, het ene boek is al wat leuker om uit voor te lezen dan het andere.
Ik hoop natuurlijk altijd dat ze één van mijn favorieten gaan kiezen.
Dit zijn de boeken waaruit ik zelf het liefste voorlees:


1. Slapen met Fien en Milo: vooral voor onze jongste kleuter is dit nog een heel interessant boek. In het boek lezen we wat Fien en Milo allemaal doen voordat ze gaan slapen: tanden poetsen, op het potje gaan, pyjama aan doen … hele herkenbare zaken voor onze kleuters.

2. Jip en Janneke: dit boek moest en zou ik hebben. Als kind was ik al zot van dit boek. We hadden dit boek in de kleuterklas en ik herinner mij nog steeds hoe fantastisch ik het vond om er uit voorgelezen te worden. Het was echt zo’n klas-boek, het boek van de juf, een boek dat ik zelf thuis niet had, het bleef iets onbereikbaars.
Tot nu dus, nu heb ik het eindelijk zelf en intussen ken ik alle verhaaltjes al bijna vanbuiten. Het is het perfecte voorleesboek: leuke korte verhaaltjes met een tekening erbij. Je kan ook verhaaltjes uitkiezen volgens thema, nu zijn we bijvoorbeeld alle verhaaltjes over Pasen aan het lezen. Een topper!

3. Ik zou wel een kindje lusten: grappig verhaaltje over een krokodil die het beu is om steeds maar bananen te eten.


4. Het grote droomverhalen boek: Ik vind dit een prachtig boek: mooie teksten, mooie tekeningen, echt één van mijn topfavorieten. Het is hier eens per ongeluk terecht gekomen, mijn ouders hadden het boek eigenlijk gekocht om er voor bij hun thuis uit te kunnen voorlezen maar nadat we het eens ‘één avondje’ geleend hebben is het nooit meer terug geraakt …

5. De allerliefste knuffel van de hele wereld: een verhaal over de band tussen mama en kind en het belang van een echte mamaknuffel 🙂

6. Het boek zonder tekeningen: een boek, zonder tekeningen en toch interessant voor kleuters … eentje waar ze elke keer weer hard mee moeten lachen wanneer ik er uit voorlees.


7. Het Letterwinkeltje (& de andere boeken uit die reeks): een langer verhaal om voor te lezen maar wel heel fijn om te lezen, de teksten rijmen en het zijn toffe & leerrijke verhaaltjes met boeiende tekeningen.

8. Kaka worstje: geweldig boek. Ik zag die cover en ik lag al plat van het lachen. Een topfavoriet. Onze jongens kennen de tekst al vanbuiten!

9. Masha en de beer: de verhalen van op TV in boekvorm, ik vind Masha een toffe en het is fijn om TV eens te kunnen vervangen door een boek!

Hebben jullie nog aanraders? Ik hoor ze graag!

40 dagen bloggen: 33/40
Skipdagen : 4/6