New York!

Het is beslist: we gaan dit najaar naar New YorK! De vluchten en het hotel/appartement zijn geboekt. 
‘We’ dat zijn :manlief, onze zoon en ikzelf + mijn ouders en mijn zus. Met vijf volwassenen zullen we hopelijk genoeg ogen hebben om onze (tegen dan) 1,5-jarige in het oog te houden. En om hem te entertainen op de lange vlucht.

Vliegen doen we met Brussels Airlines en logeren doen we in het Best Western Hospitality House. We huren daar een appartement. Dat lijkt ons praktischer met een peuter erbij. Zo hebben we ons eigen ‘huisje’ in NY waar we regelmatig even terug naartoe kunnen gaan om uit te rusten en waar we een lekkere (peuter)maaltijd kunnen bereiden. Bovendien wonen we dan allen samen ipv ieder apart in zijn hotelkamer.
Hieronder wat foto’s van het appartement:

                      

                              

Ik vind het er alvast heel goed uitzien en de commentaren op internet zijn positief. Dus hopelijk valt het mee! 

Nu dat alles geboekt is kunnen we beginnen zoeken naar allerlei reistips: wat is de moeite om daar ginds allemaal te bezoeken? Waar kunnen we lekker eten/drinken? Wat kunnen we best allemaal meenemen om de reis voor onze zoon zo makkelijk mogelijk te maken? Hoe geraken we van de luchthaven naar het hotel? Enzovoort enzovoort. We weten weer wat te doen! Als jullie tips hebben hoor ik ze graag (over NY of over reizen met jonge kindjes in het algemeen).

Over ons kindje gesproken: hij is bijna één jaar oud en vanavond zal hij voor het EERST in zijn eigen kamer slapen. Ja, nu pas! Wij hebben net de verbouwing van onze zolder afgerond. Wij hebben van onze zolder twee slaapkamers gemaakt waarvan één voor onze zoon (en de andere is nog ‘reserve’). Tot nu toe sliep hij gewoon bij ons op de kamer.
Ik heb net alles nog liggen kuisen, want zo’n net verbouwde kamer is VUIL en manlief is nu nog snel zijn bed aan het installeren.
Ik ben benieuwd of we erin zullen slagen om de zoon daar de hele nacht te laten slapen. Ik vrees van niet, want de laatste weken slaapt hij zeer slecht.
We zullen zien … Gelukkig is het morgen een feestdag en hoeven we dus alvast niet vroeg op te staan.

Tot slot nog even dit:Weet je dit nog?
Wel: ik heb ze ondertussen getest en vond ze niet goed! De zoektocht naar tuinmeubels gaat dus verder …

Tot de volgende,

Sheena



1 jaar geleden….

… moest ik onverwachts al stoppen met werken. Op 18 april 2012 was ik 34 weken zwanger en gingen we voor een controle naar de gynaecoloog. Daar bleek dat ons baby’tje niet goed meer groeide (p6 voor de kenners). Had het nog één p-tje lager geweest (p5) dan had ik meteen in het ziekenhuis moeten blijven. Maar ik mocht dus nog nét terug naar huis gaan. Wat ik niet meer mocht doen was gaan werken. Dus in plaats van mijn geplande twee weken voor bevaldatum (ik schreef al bijna vervaldatum) te stoppen moest ik nu 6 weken op voorhand stoppen. 
Vanaf toen was het alleen nog maar in de zetel liggen en rusten rusten rusten. En maar hopen dat ons baby’tje groot genoeg zou worden zodat het niet in de couveuse zou moeten. 
Mijn bevalling zou uiteindelijk vier weken later op 18 mei worden ingeleid. Ons zoontje woog  2.450 kg en mocht meteen bij ons op de kamer liggen.Dat was een hele opluchting!

De tijd vliegt, want ondertussen is hij al 11 maanden oud en mogen we stilaan plannen beginnen maken voor zijn allereerste verjaardagsfeest. We hopen op goed weer zodat we kunnen BBQ-en.

Aangezien hij nog klein is, en nog niet goed beseft wat cadeautjes zijn, krijgt hij dit jaar van ons een praktische cadeau ,zijnde: een fietshelm!
Zo kunnen we in de zomer enkele fietstochtjes ondernemen.
De helm is al gekozen en zal vandaag besteld worden. Deze zal het worden:

Little Nutty - Pop bullseye
Groetjes,
Sheena

Over babysprongen en vierkant tuinieren

Het is dan toch niet bij dat ene berichtje gebleven want hier ben ik al weer. De lay-out van dit blog heb ik nog niet verder bekeken, voorlopig laat ik het maar voor wat het is. Het is tenslotte de inhoud die telt, niet? 


Ik zit op dit moment oververmoeid in de zetel te typen terwijl ons 10,5 maanden oude zoontje boven zit te BRULLEN terwijl de papa hem probeert zijn pyjama aan te trekken.
Sinds een week is ons lief klein, vrolijk baby’tje veranderd in een brullend monster. Onze nachtrust bestaat uit veel nacht en weinig rust en de papa en ik lopen zodus al dagen rond als twee zombies. Het boek ‘Oei, ik groei’ noemt deze babygrillen ‘sprongetjes’, sprongetjes in de ontwikkeling van de baby die hem van slag brengt.  Zo’n ‘sprongetje’ kan enkele dagen tot enkele WEKEN duren. Help!

Tussen al het gebrul door hebben de papa en ik moestuinplannen gemaakt. Wij hebben de voorbije twee jaar in de lente zomaar wat groenten in de tuin geplant, die verbazingwekkend genoeg heel goed groeiden.
Maar dit jaar gaan we het voor het eerst wat gestructureerder aanpakken. Je weet wel, met zaaiplannen enzo. En met ‘bakken’. We gaan voor het ‘vierkant tuinieren’.
We zijn net hout gaan halen bij een plaatselijke houthandelaar waarmee we morgen zes bakken van 1,20 * 1,20 meter in elkaar gaan knutselen. Deze gaan we dan vullen met grond en elk indelen in negen vakken van 40*40 cm. In elk vak gaan we een groente zaaien/planten. Onze planning ligt al klaar.
In theorie klinkt het allemaal heel makkelijk … we zullen de komende weken zien hoe het in de praktijk verloopt. 

Ik heb ondertussen ook al de gepaste tuinoutfit gekocht: mooie tuinlaarzen met bloemenmotief en nieuwe tuinhandschoenen. Laat die lente nu maar komen, ik ben er volledig klaar voor!

Tot de volgende,

Sheena