Op vakantie met kinderen naar de Veluwe (Nederland)

We zijn er deze maand een weekje tussen uit getrokken naar Landalpark Heideheuvel in Nederland. Een park waar we begin dit jaar reeds een leuk weekend hadden doorgebracht.

Het park ligt in de Veluwe streek, een prachtig stukje Nederland waar we heel graag komen. We maakten er enkele zeer fijne uitstapjes die ik hier graag met jullie deel.

1. Wandeling naar de Loenense Waterval

Niet ver van ons vakantiepark lag de Loenense waterval. De hoogste (en misschien ook de enige?) waterval van Nederland. Het is geen ‘echte’ waterval, ze werd aangelegd in de 19de eeuw. Daardoor is ze niet zo spectaculair als een echte waterval maar de wandeling ernaartoe is prachtig en de waterval was voor ons en de kinderen een mooi doel om naartoe te wandelen.

2. Het blotevoetenpad in Hof van Twello

Hof van Twello was voor ons dé ontdekking van de vakantie. We beleefden er een heerlijke dag. We wandelden op onze blote voeten door de vele tuinen. Met onze voeten door de modder, door het water, in het gras, over steentjes, … zo fijn om te doen! Na afloop was er water en een handdoek voorzien om onze voeten weer proper te maken.
’s Middags kochten we ter plaatse onze lunch en konden de kinderen zich nog uitleven in de speeltuin.  Na nog een laatste stop in de fantastische winkel op het domein trokken we moe maar tevreden weer naar ons vakantiehuisje.

3. Het Ouwehands Dierenpark

Het Ouwehands dierenpark is een zeer aangename dierentuin waar we een volledige dag spendeerden. Het was een tropisch warme dag maar we vonden voldoende schaduw in het park. Er valt heel wat te zien en er zijn veel speelgelegenheden voor de kinderen die zeer mooi zijn uitgewerkt. Alles was top uitgezonderd de shows, die waren niet echt de moeite vond ik.
In het park draait momenteel alles rond de komst van enkele reuzenpanda’s, zo zijn ze nog volop bezig met het bouwen van nieuwe verblijven voor deze dieren (die wij natuurlijk al lang gezien hebben in ons eigen Pairi Daiza 😉 ).

4. Fietsen in het Nationale Park De Hoge Veluwe

In het Nationale Park de Hoge Veluwe kan je (na betaling van inkom) gratis fietsen, mét kinderstoeltje, lenen om het grote park mee te verkennen. Ook dit is een echte aanrader, het is een prachtig park om in te fietsen. Helaas had onze peuter niet veel zin om te fietsen waardoor we maar een beperkt stukje hebben kunnen ontdekken. Wij komen zeker nog eens terug voor de rest van het park!

We  hebben genoten van onze vakantie! We hadden prachtig weer trouwens. Wie heeft er al die verre landen nodig als je zo’n mooie zomerdagen vlakbij huis kan meemaken? 🙂

Spijtig genoeg start hier volgende week het gewone werkleven weer. Hopelijk krijgen we nog wat mooi weer in augustus zodat we toch een klein beetje in vakantiestemming kunnen blijven.

Groetjes,

Sheena

Weekendje weg: Landal Heideheuvel (NL)

Het laatste weekend van januari zijn we er even tussenuit getrokken. Even weg van alles, geen stress, geen werk, geen huishoudelijke taakjes, gewoon genieten met ons viertjes. Omdat we al zoveel goede ervaringen hadden met Landalparken kozen we ook nu weer voor Landal. Ons oog viel ditmaal op het park ‘Heideheuvel’, in de streek van de Veluwe in Nederland.

We hadden wat pech met het weer (lees: 48u lang gietende regen) maar dat weerhield er ons niet van om een topweekend te beleven.

We vertrokken op vrijdagmiddag en kwamen rond half vier toe in ons huisje. Een mooi, proper huisje met veel comfort én met een open haard! We keken er al naar uit om die ’s avonds uit te proberen.

We pakten al onze spulletjes uit (dat duurt lang want wij sleuren altijd beschamend veel mee op een weekendje weg) en daarna gingen we op verkenning, met de paraplu in de hand. We zagen het zwembad, een speeltuin, een kinderboerderij, het huisje van Bollo de beer én het restaurant waar we ons al snel een plaatsje uitzochten en smulden van heerlijk eten. De kinderen mochten kiezen uit hun eigen Bollo keukentje en beleefden een fijne avond. Na het eten was het slaaptijd en konden manlief en ik genieten van een rustig avondje aan de open haard. We vonden trouwens na terugkomst uit het restaurant nog een briefje aan de deur met een reep chocolade om ons welkom te heten. Top!

landal1b

De volgende ochtend trotseerden we alweer de regen om een lekker ontbijt te gaan kopen. Na het ontbijt trokken we onze zwemkledij aan en gingen het zwembad verkennen. Een prima zwembad op onze maat: er was een peuterbadje waarin onze jongste zich heeft geamuseerd (alhoewel … hij was een beetje in shock, hij is het nog niet gewend om te gaan zwemmen en durfde niet zo goed te bewegen) en een iets groter zwembad met glijbaan waarin onze kleuter veel plezier had. Na het zwemmen gingen we eten en daarna checkten we de kinderanimatie die ook in deze tijd van het jaar aanwezig was. We hadden geluk: een hele namiddag waren er activiteiten voorzien, waarvan twee met Bollo de Beer en daar is onze kleuter gek van. In de late namiddag was er ook nog eens een kinderdisco voorzien, al werd dat meer een speeluurtje want dansen, daar hadden onze twee monstertjes toch niet zo veel zin in. ’s Avonds kookten we zelf iets lekker in ons huisje en genoten we alweer van een avondje rust. We keken naar de Mol (de Nederlandse versie) en ik breide nog eens verder aan een sjaal waar ik al sinds 2014 aan bezig ben (oeps). Hij is nog steeds niet afgewerkt by the way.

landal2

De volgende ochtend genoten we zowaar van een mooie zonsopgang. Later die dag begon het weer te regenen, maar die zonsopgang hadden we toch maar mooi gehad! We maakten een wandelingetje rond het park en gingen daarna nog eens zwemmen. Lunchen deden we in het restaurant (pizza!) en daarna werd het tijd om onze valiezen weer in te pakken en stilaan huiswaarts te keren. Want maandag was het weer tijd voor school & werk!

landal3

We vonden het jammer dat we door het regenweer geen enkele activiteit buiten het park hadden kunnen ondernemen terwijl we in het activiteitenboekje dat we gekregen hadden tal van superleuke zaken in de buurt hadden gezien.

Bij thuiskomst besloten we dan ook al snel dat we onze zomervakantie in hetzelfde park zouden vastleggen. Binnen een paar maanden gaan we dus terug en dan verkennen we wél de omgeving! Ik heb er al zin in!

Een weekendje weg in januari, het is een grote aanrader. Wij hadden het gevoel echt even met vakantie te zijn geweest én bovendien is eens weggaan in dit seizoen helemaal niet duur. Moet je zeker eens doen!

Groetjes,

Sheena