Terugblik op mijn doelen van 2018 & nieuwe doelen voor 2019

 

2018

Een jaar geleden schreef ik hier een blogbericht met daarin de doelen die ik voor mijzelf had opgesteld voor het jaar 2018 (en hoe ik deze doelen zou opvolgen).
Nu dat jaar achter de rug is kijk ik graag nog 1 keer terug om na te gaan welke doelen ik behaald heb. Ik som hieronder op wat ik allemaal gedaan heb met daarnaast telkens tussen de haakjes het vooropgestelde doel:

Ik maakte drie grote fietstochten (5), surfte veel te veel op internet (minder), maakte vier naaiprojecten (10), las 12 boeken (15), organiseerde een kinderfeestje (1), schreef 48 blogberichten (50), sloot mijn webshop (meer tijd & liefde in de webshop), liet onze jongens in de tuin kamperen (1 X kamperen), bakte 5 nieuwe desserts (10), ging naar 3 optredens kijken (3), boekte een reis voor 2019 (concrete reisplannen maken), ging 4 keer op mini trip (3), legde een moestuin aan (moestuin aanleggen), ging met de kinderen meer dan 15 keer op uitstap (15), ging een weekendje alleen met hem weg (15 jaar samen vieren), organiseerde 3 BBQ’s (3) en ging 3 keer op date (5).

Van de huis & tuin doelen behaalde ik er 4 van de 10 (slaapkamer inrichten, hal opfrissen, plantenborder aan terras aanleggen en verder blijven ‘ontspullen’). De overige 6 verhuizen naar 2019….

Tot slot leefde ik nog een maand zonder alcohol (1 maand), ging ik 50 keer lopen (100), deed 40 keer aan yoga (52), nam deel aan 2 loopevents (2) en zette gemiddeld 45.773 stappen per week (50.000/week) oftewel zo’n 6.500 per dag.

Al bij al ben ik tevreden van 2018, alleen de huis & tuin doelen hadden nog iets beter gekund, daar zijn we eind vorig jaar wat mee stilgevallen en zodus is onze verbouwing nog steeds niet volledig afgerond.

2019

Voor 2019 heb ik nieuwe doelen opgesteld waarvoor ik zelfs al de nodige ’trackers’ voorzien heb in mijn nieuwe bullet journal. Veertien bladzijden vol te behalen doelen. Misschien klinkt dat wat overdreven maar dit werkt gewoon supergoed voor mij om meer uit mijn jaar te halen dus ik doe gewoon zo verder.

Dit zijn mijn doelen voor dit jaar:

UPDATE JANUARI 2020 –> dit is hoe ik het er van af gebracht heb

Doel 1: Op naar een afgewerkt huis

  • garagevloer leggen – klaar
  • muren garage schilderen
  • plafond garage afwerken
  • keukenplafond schilderen – klaar (al deden we dit eigenlijk in de eerste vier dagen van 2020)
  • waskot schilderen (muren & plafond)
  • eetkamer schilderen (muren & plafond) – klaar (al deden we dit eigenlijk in de eerste vier dagen van 2020)
  • living schilderen (muren & plafond) – klaar (al deden we dit eigenlijk in de eerste vier dagen van 2020)
  • plinten & verluchtingsrooster plaatsen
  • herinrichten bureau –> dit hebben we intussen al gedaan! – klaar (nog eens heringericht in december 2019!)

Verder ook nog: sparen voor nieuwe meubels

Doel 2: Op naar een aangelegde tuin

  • afwerken tuintrap + planten rondom – klaar
  • 4 bomen planten – ze staan er!
  • moestuin verplaatsen naar nieuwe plek – klaar!
  • tuinborders aanleggen (3) – één border
  • tegels leggen rond tuinhuis
  • nieuwe gazon aanleggen
  • tuinmuur schilderen
  • waterpomp plaatsen – gaan we toch niet doen

Doel 3: Sport & gezondheid

  • 60 keer lopen – 52
  • 3 loopevents – 3 
  • 50 keer yoga – 42
  • 50.000 stappen per week – 46.000
  • januari & februari alcoholvrij – gelukt!

Doel 4: Hobby’s

  • 15 boeken lezen – 14
  • 5 foto albums maken (2015-2016-2017-2018-2019) – 0 (maar wel één gemaakt van onze VS reis)
  • 7 X iets bakken – 5
  • 3 optredens – 2
  • 5 grote fietstochten
  • 10 creaties (naaien/breien/haken)
  • 3 data opleidingen – 1

Doel 5: Gezin

  • 5 keer op date – 2
  • 1 droomreis – rondreis USA in juli
  • 1 weekendje weg – Gelukt, weekendje Nederland
  • 1 vakantie plannen voor 2020 – Een vakantie naar Oostenrijk werd geboekt!
  • 12 keer op uitstap – 12

Dit zijn ze dus, de doelen voor 2019. Ik weet weer wat te doen! Ik ga er meteen eens invliegen & mij verdiepen in offertes voor een garagevloer …

2018 van A tot Z

Het begint hier stilaan een traditie te worden, rond nieuwjaar nog eens terugblikken op het afgelopen jaar aan de hand van het alfabet. Dit was 2018:

A

  • Afwerken van ons huis. In 2018 kwamen we weer een stap dichter bij een afgewerkt huis. De volgende klusjes werden gedaan:
    • de houten gevelbekleding werd geplaatst
    • de tuinmuur werd afgewerkt mét buitenverlichting
    • de luifel aan onze keuken werd afgewerkt mét buitenverlichting
    • de garagemuur werd geïsoleerd
    • we installeerden een WC beneden en richten dit kleine kamertje in met tegels en hout
    • we schilderden de hal van beneden tot aan de zolder
    • we hebben onze slaapkamer eindelijk voorzien van een geschilderd plafond en behang aan de muren
    • er werden nog ontbrekende binnendeuren geplaatst
    • de bureauruimte werd heringericht naar bureau/logeerkamer

B

  • Boeken, ik las er twaalf en de boeken die ik 5 sterren gaf op Goodreads en dus echte aanraders vind waren:  Eleanor Oliphant is completely fine (Gail Honeyman), Het leukste van Eva (Eva Mouton), The Great Alone (Kristin Hannah) en Extremely Loud and Incredibly Close (Jonathan Safran Foer). Ik las veel in het engels dit jaar omdat ik in het begin van het jaar 1 vreselijk slecht vertaald boek heb gelezen en mij daar een heel boek lang aan geërgerd heb. Daarna kocht ik alles in het engels.
  • Brood bakken: tegenwoordig bakken wij hier in de weekends zelf ons brood volgens dit recept. Superlekker!

C

  • Creativiteit: op een lager pitje dit jaar al waren er toch enkele naaiprojecten met deze als mijn favoriet. Ik ben ook voor de tweede keer een poging aan het doen om een trui voor mijzelf te breien
  • Carnavalstoet: georganiseerd door de school, grappig om onze jongens zo verkleed & blij voorbij ons huis te zien wandelen
  • Curieuzeneuzen: we werden geselecteerd om deel te nemen aan een project om de luchtkwaliteit te meten. Hoewel het resultaat minder slecht was dan gevreesd is er toch nog veel ruimte voor verbetering …

D

  • Droge zomer: 2018 was het jaar waarin we eens blij waren met regen. Ons gras heeft er nooit eerder zo dor uitgezien.

E

  • Eerste Leerjaar: een bijzondere stap voor onze oudste zoon die intussen al vrij vlot kan lezen en schrijven!
  • Eerste keer sportkamp voor beide zonen, al vonden ze het niet zo leuk

F

  • Familie & vrienden: na een jaar van verbouwen in 2017 hadden we in 2018 eindelijk weer wat meer ruimte en tijd om bij ons thuis vrienden te ontvangen en familiefeestjes te organiseren. Al zijn we er nog steeds niet in geslaagd om iedereen uit te nodigen die we graag ons nieuwe verbouwde huis eens willen laten zien. Gelukkig kan dat gewoon in 2019 nog 🙂
  • Fototoestel: geef uw kinderen een fototoestel! Die van ons hebben zich daar dit jaar heel vaak mee geamuseerd en de resultaten zijn bij momenten hilarisch. Hun foto’s zijn tenminste foto’s die het échte leven weergeven. Zo heb ik al wat foto’s van mijzelf met verwarde haren in mijn pyjama in de keuken teruggevonden. Of een foto van mijn man in zijn onderbroek. Of eentje van de kleine broer die in de zetel aan het springen was etc…. Topfoto’s!

G

  • Gat: een gapend gat in het voorhoofd van de oudste zoon na een harde botsing tegen een ober met borden op een familiefeest dat voor ons dus op Spoed eindigde. Gelukkig viel de schade al bij al wel mee. Weer een ervaring en een litteken rijker ….
  • Grote veranderingen op het werk. Weeral. *Draait met haar ogen*.
  • Good hairdays, af en toe: mijn haar en ik wij hebben er al vele zware jaren opzitten met de jaren 2016-2017 toch wel als absoluut dieptepunt (jarenlange haaruitval, dun haar, dood haar). Dit jaar kwam er eindelijk weer wat leven in mijn haar en dat voelde goed!
  • Gezelschapspelletjes: de jongens zijn op een leeftijd gekomen (4 en 6 jaar) waarop we samen gezelschapspelletjes kunnen spelen die voor iedereen leuk zijn. Dit doen we dan ook vaak tegenwoordig. Enkele van onze favoriete spelletjes zijn: Bunny Hop, Memory, La Cucaracha, Familie Poen, Dierenvriendjes (Mens erger je niet) en Skip Bo Junior.

H

  • Hobby’s: Bewegingsschool en zwemles (jongste zoon), scouts en ju-jitsu en zwemles (oudste zoon), lopen (man), yoga en lopen (ik)

I

  • Interieur (her)inrichting (het had evengoed de I van Ikea kunnen zijn want daar komen bijna alle nieuwe meubels van …). Wij veranderden in huis de volgende zaken:
    • er kwam een nieuw zeteltje + poef in de living
    • er kwam een IXXI aan de muur
    • een hoge barkast in de eetkamer werd vervangen door een smallere kast om de doorgang naar de keuken breder te maken
    • de kleerkast in onze slaapkamer werd vervangen door een grote PAX kast die nu zo breed is als de volledige muur
    • er kwam een logeerbed in de bureau en een stoffenkast werd een boekenkast
    • er ging een boekenkast weg in de living en er kwamen wandrekken in de plaats (al moeten we die eerlijkheidshalve nog ophangen 🙂  )
    • er werden ook nieuwe meubels gekocht voor het terras: tafel + stoelen, een zitbank en een parasol
    • de keuken en wc kregen een nieuwe lamp
    • ons nieuwe waskot werd ingericht met enkele rekken
    • er kwamen nog wat nieuwe kamerplanten bij

J

  • Jarig: 4-6-34-36 jaar. We hadden dus niet zo veel verschillende cijfertjes nodig voor op de verjaardagstaarten 😉

K

  • KF The End.
  • Kamperen in onze tuin
  • Kerstkaartjes met foto’s van onze kinderen voor het derde jaar op rij. Iets wat ik NOOIT zou doen (dacht ik toen ik nog geen kinderen had ….)

L

  • Leren fietsen: de jongste zoon leerde op twee wielen fietsen en de oudste leerde fietsen op zijn grotere fiets
  • Loopevents: Night Run Brussel (8km) en Urban Trail Mechelen (10 km). Beide in de gietende regen maar wel supertof!
  • Lego: 2018 was het jaar waarin Lego plots in grote massa’s ons huis binnenkwam ….

M

  • Moestuin: ook dit jaar heb ik weer een moestuintje aangelegd. De oogst van dit jaar was: 5 bussels lente-ui, 30 courgettes, 4 porties erwten (gerekend per maaltijd voor 4 personen), 3 pompoenen, 3 paprika’s, 15 aubergines, 4 porties boontjes (voor vier gezinsmaaltijden), meer dan 400 kerstomaatjes en meer dan 60 tomaten, 1 maïskolf en 13 wortels. Verder staat er nog wat winterprei in de tuin.
  • Merels in de tuin: vlak naast ons keukenraam hadden merels een nest gebouwd. We zagen er een nieuw gezinnetje ontstaan, van het voeren van de kleintjes in hun nest tot de eerste vliegpogingen. Superschattig en zo ZO blij dat we nu dankzij de verbouwing vanuit ons huis de tuin kunnen zien!

N

  • Nieuwe aankopen: dit jaar kwamen er naast de interieurspullen nog een nieuwe stofzuiger en een loopband bij. En een zalig zachte dekbed overtrek van Yumeko (geen reclame maar wel supercontent van).

O

  • Optredens: Pearl Jam op Werchter, Bart Peeters in Koor en Bent Van Looy in de Roma
  • Opruimen: boeken en stoffen werden verkocht en er werden hier meerdere keren spullen naar de kringwinkel gebracht of meegegeven met spullenhulp. We leven al heel wat opgeruimder en lichter dan een paar jaar geleden maar soms blijft het dweilen met de kraan open (zeker wat het speelgoed betreft) ….

P

  • Plannen maken voor een rondreis door de VS: de tickets zijn alvast geboekt! Volgende zomer gaan we op avontuur …
  • Puzzels : ik puzzelde nog eens voor het eerst in jaren (sinds mijn kindertijd?). Ik maakte drie puzzels van 1000, 2000 en 1000 stuks.

Q

  • Quality Time: een onnozel woord, ik weet het maar het vat dit jaar wel samen. Wij namen in 2018 een maand ouderschapsverlof op, samen in dezelfde maand en hadden daardoor een jaar met extra veel vakantie en tijd voor ons gezin. Heerlijk! Het was exact wat we nodig hadden na het zware verbouwjaar 2017.

R

  • Reizen. We gingen dit jaar op vakantie naar:
    • Texel
    • Dordogne, Frankrijk
    • Dordrecht , Nederland (weekendje weg met twee, logeren in Villa Augustus)
    • De Veluwe, Nederland (weekendje weg met ons 4)

S

  • Slapen op school : de oudste zoon mocht een nacht op school blijven slapen (derde kleuterklas). Wat een avontuur!
  • Sneeuw: we kregen nog een beetje sneeuw in maart
  • Sinterklaasgekte: wékenlang

T

  • Terras: we hebben ons terras laten aanleggen in het najaar. Nu is het aftellen naar de lente om er eindelijk ten volle van te kunnen genieten!
  • Tuinaanleg: we gingen voorzichtig van start met de aanleg van onze tuin. Er kwamen al wat planten naast het terras en er werd een eerste nieuwe plantenborder aangelegd. We hebben dit jaar ook een heel jaar zitten zoeken naar drie ideale boompjes om naast ons terras te planten maar we geraken er maar niet uit welke boom we willen. Hopelijk kunnen we in 2019 de knoop doorhakken!
    Verder lieten we ook nog een wildgegroeide, gevaarlijk overhangende boom uit de tuin weghalen, dat was best wel spectaculair om te zien.

U

  • Uitstapjes, zo gingen we onder meer naar:
    • Technopolis
    • Plopsaland
    • China Light in de Zoo van Antwerpen
    • Mini Europa
    • Het Atomium (met spectaculaire lichtshow vanbinnen!)
    • Dinoland (Zwolle)
    • Planckendael en de Zoo
    • Cinema met de oudste zoon (Pieter Konijn)
    • Kasteel van Gaasbeek (heel leuk met kinderen)
    • Hallerbos in bloei!
    • Speelbos

V

  • Verjaardagsfeest : voor het eerst organiseerden we bij ons thuis een kinderfeestje voor onze 6-jarige. Vermoeiend maar wel heel leuk!
  • Vijftien jaar samen
  • Verdikt: na 33 zorgeloze jaren wat betreft mijn gewicht blijk ik vanaf nu plots ongewenste kilo’s makkelijker vast te houden. Misschien in 2019 toch wat minder bier, chips en ijs dan maar ….

W

  • Wandelingen: heerlijke avondwandelingen in de zomer en een superfijne kerstwandeling in de winter waarbij onze jongste zoon voor het eerst zelf 5 km heeft gestapt.
  • Warmtescan: van ons huis. Niet veel wijzer uit geworden.

X

  • Veel X-jes kunnen zetten in mijn Bullet Journal om zaken af te vinken!

Y

  • YNAB: in de zomer een cursus gevolgd om dit onder de knie te krijgen en sinds een maand of vijf gebruik ik deze budgettool zorgvuldig om al onze uitgaven te plannen. Dit geeft zoveel gemoedsrust, ik kan niet meer zonder.

Z

  • Zwangerschapsaankondigingen en geboortes: er is een babyboom gaande bij vrienden & familie. Superleuk 🙂
  • Zwembad: een groot opblaaszwembad voor in onze tuin was de beste aankoop van de zomer! Daar hebben we héél veel geniet van gehad in 2018.
  • Zomer: van april tot oktober

2018 was een geweldig jaar voor ons, eentje om te koesteren.

Benieuwd naar de vorige jaren? Lees hier van A tot Z wat er gebeurde in:

Tot slot wens ik jullie nog de beste wensen voor het nieuwe jaar! Dat het een jaar mag zijn met veel liefde en warmte en weinig zorgen.

Life Lately #6

Hier ben ik weer 🙂 Hoog tijd om het bloggen weer op te pikken. Er zijn intussen al zoveel weken en maanden verstreken dat ik beslist heb om vandaag van start te gaan met een ‘life lately‘. Het type bericht waarin ik zowat alles wat ik wil vertellen over de afgelopen maanden kan vertellen in 1 enkele blogpost. Here we go …

  • er was de onvergetelijke warme zomer van 2018. In het begin van de zomer kregen we het geniale idee om een zwembadje op te zetten met een filter erbij en zo van die dingen. Wekenlang hebben we daar geniet van gehad. De beste investering van het jaar (samen met onze nieuwe stofzuiger)!
  • Onze jongens werden weer een jaartje ouder: 4 en 6 jaar zijn ze intussen. Ook de man in huis was al jarig (36) en al die jarigen werden hier natuurlijk uitgebreid gevierd met slingers, taarten, kaas & wijn, hamburgerfeestjes, familiebezoek en een hoop kinderen in huis. We hebben het gelukkig allemaal weer overleefd! Nu enkel mijn verjaardag nog ….
  • Ik kreeg wat interieurinrichting kriebels. Nu de verbouwing (ongeveer… de garage is nog een bouwwerf) klaar is pasten enkele meubels niet goed meer in ons huis. Er verdwenen intussen al een buffetkast, een boekenkast en een kleerkast en er kwamen al een paar nieuwe (Ikea) meubels in de plaats. Het voelt al wat beter aan nu maar we zijn er nog lang niet. We hebben hier nog een hoop meubels staan die we kochten toen we net gingen samenwonen (in 2007) en op termijn gaan deze allemaal nog vervangen moeten worden want ze hebben intussen hun beste tijd wel gehad. We weten weer waarvoor we kunnen sparen!
  • Over sparen gesproken: ik heb Kelly haar YNAB cursus gevolgd en vul sinds augustus onze YNAB zorgvuldig in. We hadden het programma al eerder maar toen werd het door mijn man beheerd en nu wou ik er toch ook graag eens zelf induiken. Die YNAB is zo’n handige tool om de financiën mee in de gaten te houden, ik zou niet meer zonder kunnen.
  • YNAB liet mij trouwens inzien dat er nog wel een budgetje over was om iets te kopen waar we al lang over aan het twijfelen waren, namelijk een loopband voor in huis. De loopband staat er intussen (naast onze wasmachine in het waskot) en werd al veel gebruikt. Superhandig dat ik nu kan lopen wanneer ik wil, ook wanneer ik geen babysit heb voor de jongens bijvoorbeeld.
  • de jongste zoon leerde fietsen op twee wielen en de oudste durfde eindelijk op zijn grote fiets fietsen. Ook ik fietste weer meer dan ooit!
  • ook de jongens hun zwemlessen gaan steeds beter. De oudste zoon was altijd heel angstig in het zwembad maar daar begint nu echt verandering in te komen. Ze zitten intussen ook samen in hetzelfde zwemgroepje en maken mooie vorderingen
  • ik zag Pearl Jam op Werchter <3
  • de jongens kregen deze zomer een ‘ik wil een lego trein’ – obsessie en er werd hier wekenlang naar niets anders gekeken dan naar filmpjes op Youtube over legotreinen. We hebben hen toen gezegd dat ze zo’n trein maar aan de Sint moeten vragen. Benieuwd of er dus binnen een week of twee zo’n trein in hun schoentje zal zitten … spannend!!! Ik ben wel al enorm trots dat ze zo flink hebben kunnen wachten tot de Sint want ze zijn nog altijd even zot van die trein en kunnen er maar niet over zwijgen 🙂
  • De jongens gingen in de zomer een week op sportkamp (dagkamp) en ze vonden het leuk maar ze willen het niet nog eens doen. We zullen dus iets anders moeten zoeken voor de volgende zomer …
  • Al moeten we voor de oudste zoon nu ook weer niet zo lang zoeken want die gaat sinds enkele weken naar de scouts en hij zou dus eventueel op scoutskamp kunnen gaan. Tot nu toe lijkt hij de scouts wel leuk te vinden en wij vinden zo’n rustigere zondagnamiddag ook heel leuk dus: win-win!
  • ik heb dit jaar echt weer zoveel plezier in het lezen van boeken, ik zal op het einde van het jaar eens een overzicht maken van de boeken die ik dit jaar gelezen heb en of ik ze zou aanraden of niet
  • ik sloot mijn stoffenwebshop definitief, maar daar vertelde ik in de vorige post al over. Ik heb er geen spijt van, het bleek dus de juiste beslissing, oef 🙂
  • Ik liep de Night run in Brussel (8km) en binnen een week of drie staat de Urban Trail van Mechelen weer op de planning (10 km). Ik begin ook te twijfelen of ik in 2019 misschien eens een langere afstand zou gaan lopen, de 10 miles of zo maar ik weet het nog niet zeker, we zien wel ..
  • De man en ik hadden een heerlijk weekend in Dordrecht en Villa Augustus met ons tweetjes. Ik schreef er een blogpost over die al voor 80% klaar staat maar die ik dan toch niet verder kreeg afgewerkt blijkbaar. Deze komt er misschien binnenkort nog aan! Of niet, ik beloof niks.
  • De oudste zoon doet nu ook aan ju-jitsu, twee keer in de week. Ik twijfelde of het wel iets voor hem zou zijn maar hij gaat echt graag en ook daar zie ik hem week na week vorderingen maken.
  • Op het werk kwam ik terecht in alweer een nieuwe reorganisatie maar intussen doe ik gewoon van ‘go with the flow’ enal. Ik probeer er niet meer wakker van te liggen …
  • Ik nam eens een namiddag de tijd om al mijn foto albums van vroeger door te bladeren en de beste foto’s in te scannen op mijn gsm (met de app Fotoscan). Nu heb ik dus een bundel jeugdfoto’s op mijn GSM staan en daar blader ik graag eens door. De foto albums zelf kunnen nu definitief naar de zolder verhuizen.
  • We blijven hier op een rustig tempo verder werken aan ons huis en in de tuin. Zo plante ik laatst nog 40 grassen en een honderdtal bloembollen in een nieuwe border. We doen alles zelf behalve het terras dat we zonet hebben laten aanleggen. Wat is het zalig om nu een écht terras te hebben voor het eerst in meer dan 10 jaar. Ik kan al niet wachten tot de lente!
  • Binnen een week of twee hebben we een afspraak bij een reisbureau. We willen weer eens een stukje van de wereld gaan verkennen. West-Amerika staat bij mij al lang op het verlanglijstje dus we gaan eens kijken wat er mogelijk is (met de kinderen en qua budget …). Dan hebben we weer iets om naar uit te kijken.

Ik kan hier zo blijven vertellen maar ik moet ergens stoppen om het leesbaar te houden. Zodus:

Tot de volgende!

PS: ik heb hier even geen extra foto’s toegevoegd want ik weet dat ik dan waarschijnlijk dit bericht ook weer niet gepubliceerd ga krijgen wegens teveel gedoe met foto’s … maar wie foto’s wil zien die bij de bovenstaande berichten horen mag mij altijd toevoegen op Instagram (@sheenablogt)!

Waarom ik stop met mijn bijberoep

Vorige week vrijdag heb ik na maanden getwijfel mijn grote nieuws dan toch eindelijk de wijde wereld in gestuurd: ik stop met mijn bijberoep, ik stop met mijn online stoffenwinkel.
De eerste vraag die iedereen dan stelt is: ‘waarom stop je?’
Awel ik zal het eens vertellen …

Er is eigenlijk niet echt één grote reden die de doorslag heeft gegeven om te stoppen. Het zijn eerder een hoop kleine redenen bij elkaar die mij al maanden deden twijfelen om er nog mee verder te gaan.

Ik vertelde jullie hier al eens welke taken er allemaal komen kijken bij het runnen van een eigen stoffenwebshop. Het zijn er heel wat, heel wat taken die ik deed na mijn gewone werkuren en in de weekends. Omdat mijn liefde voor stoffen zo groot is deed ik dat allemaal graag, het heeft voor mij nooit als ‘werken’ aangevoeld maar het legde toch ergens een constante druk op mijn schouders. Altijd kijken of er nog bestellingen zijn, updates uitvoeren op de webshop, nieuwe aankopen doen, facturen betalen, mails beantwoorden, promoties bedenken… het stopt eigenlijk nooit. En daar wil ik nu weer even van af, ik heb nood aan zorgeloze vrije tijd, het is goed geweest zo na vier jaar. Hoe fantastisch het ook was en hoe trots ik ook ben op mijn shop het is tijd om te stoppen.
Ik voel nu al dat er effectief een last van mijn schouders begint te vallen sinds de aankondiging van mijn nieuws dus ik weet dat het de juiste keuze was.

Ik zeg nu wel ‘nood aan zorgeloze vrije tijd’ maar denk nu niet dat dat gelijk staat aan alleen maar wat luieren want dat kan ik niet zo goed. Ik heb graag iets te doen en ik ga sowieso dat gat dat de webshop zal achterlaten opvullen met andere zaken, met hobby’s en interesses die de laatste vier jaar werden verwaarloosd of waarvoor ik geen tijd had om er mee te starten.
Zo wil ik in de eerste plaats weer meer gaan naaien en breien. De webshop heeft een beetje mijn vreugde om zelf nog kledij te maken weggenomen, ik kan niet goed uitleggen waarom maar ik had dan het gevoel dat ik in functie van de shop iets moest maken en niet zozeer voor mijzelf.
Net voor de uitverkoop knipte ik van al mijn favoriete rollen stof nog wat stukken voor mijzelf en plots voelde ik het weer, de échte goesting om aan de slag te gaan met die stoffen, stoffen die ik nu wel puur voor mijzelf heb gekozen. Dat gaf mij alweer de bevestiging dat ik de juiste keuze had gemaakt.


Zelf kledij maken is lang niet het enige dat ik nog wil gaan doen. Eén van mijn eerstkomende projecten na de uitverkoop zal het herinrichten van de stoffenkamer hier thuis zijn. We gaan er een logeerkamer/bureau van maken en ik kijk er echt al naar uit om het hier weer eens helemaal anders te gaan inrichten. Ook dit was dus eigenlijk een reden om te stoppen. In het algemeen wil ik mij ook graag meer gaan verdiepen in interieur inrichting, misschien kan ik zelf eens ergens een cursus of workshop gaan volgen.

Verder zijn er natuurlijk nog mijn gezin, onze twee jongens die vaak moesten horen dat ‘mama nog eerst even wat stof moest gaan knippen’ of die mij in het weekend niet mochten storen omdat ik met de boekhouding bezig was. Ook voor hen zal het fijn zijn om weer wat meer mama tijd te krijgen. Met hen wil ik wél graag tijd maken om gewoon eens samen niets te doen. Te luieren, te knuffelen, gewoon gezellig samen zijn.

En dan is er nog het bloggen. Mijn blogje waarop dit jaar nog niet echt veel verscheen op het 40 dagen bloggen project na omdat ik er geen energie voor kon vinden. Ik wil hier nog zoveel herinneringen neerpennen voor later. Over onze fantastische zomer bijvoorbeeld maar ook over de verbouwingen en ons tuinproject waar we mee bezig zijn. Van zodra de uitverkoop achter de rug is kom ik hier weer schrijven.

Veel (te veel) plannen dus maar eerst moet ik mijn webshop verhaal nog zo goed mogelijk afronden. Ik hoop heel hard dat ik nog van al mijn voorraad ga af geraken. Er is al veel weg dankzij de allerbeste klanten van de hele wereld maar er is toch ook nog best veel over … dus ga zeker eens een kijkje nemen want wie weet zit er nog iets tussen voor jou of iemand die je kent, vertel het zeker verder! Het zijn fantastisch goede stoffen aan grote kortingen dus niet twijfelen 🙂