De moestuin van 2015

Het begint stilaan een traditie te worden. De lente staat gelijk aan onze moestuinbakken vullen! Net als in 2013 en 2014 maakte ik eerst een heus moestuinplan. Het is een hele puzzel om te bepalen welk plantje waar mag komen, onder meer rekening houdend met de plannen van de vorige jaren, maar van zodra het plan klaar is kan het leuke gedeelte beginnen.

Elk jaar koop ik een aantal plantjes (courgette, paprika, tomaat, aubergine, kruiden, komkommer, bloemkool, broccoli, ..) en een deel zaai ik zelf (boontjes, erwten, spinazie, wortel, ajuin, …). Ik zaai meteen in de moestuinbakken en zaai deze dan ook pas eind april/begin mei wanneer het niet te koud meer is buiten.

Op dit moment is alles nog in volle groei, we moeten nog even geduld hebben vooraleer we kunnen oogsten.

Mijn fototoestelletje en ik zijn vandaag nog eens de tuin in getrokken, het resultaat zie je hieronder. De kippen mochten natuurlijk ook niet ontbreken! Ze zijn nu al een jaar bij ons en horen er helemaal bij.

DSC08611 DSC08609 DSC08607 DSC08604 DSC08602 DSC08600 DSC08598 DSC08596 DSC08592 DSC08591 DSC08590 DSC08588 DSC08586 DSC08584

Groetjes,

Sheena

6 antwoorden op “De moestuin van 2015”

  1. Hey Sheena,dit jaar voor het eerst gene tuin maar een terras waar ik wat kruiden en sla,radijsjes en 1 tomatenplantje heb geplant.Jou plantjes zien er al goed uit,hopelijk ook ene goed oogst over enige tijd.Smaakt toch net iets lekkerder uit eigen tuin,hé!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *