Mijn corona dagboek van de eerste 2 weken in semi-lockdown

Corona, corona, … wat doe je ons toch aan. Al onze plannen voor 2020 liggen in de vuilbak. Het zal geen normaal jaar worden. Het IS al lang geen normaal jaar meer. Ik heb hier lang niets geschreven maar nu heb ik er echt nood aan om te schrijven, om deze fase uit ons leven neer te pennen.
Dit is hoe ik de eerste twee weken van onze Belgische semi-lockdown door corona beleefd heb:

De eerste week thuis was bizar. Ik ben in een soort van shocktoestand de dagen doorgekomen. Ik voelde mij misselijk, ik had geen honger, ik voelde constant elke spier in mijn lijf zich opspannen van de stress. Beetje bij beetje sijpelde het nieuws en de impact van dit alles binnen in mijn hoofd en werden teleurstellingen verwerkt. Geen school meer. Geen vakantieplannen meer. Geen familie samenkomsten meer. Niet meer normaal naar de winkel kunnen gaan. Geen collega’s meer zien. Het besef dat we thuiswerken zouden moeten gaan combineren met lesgeven. Angst om ziek te worden. De corona nieuwsberichten. Wandelingen die vreemd aanvoelen. Geen yogales voor mij. Geen jiu-jitsu en scouts voor de jongens. Geen zwemlessen meer. Geen bezoekje aan de pasgeboren baby van een vriendin….. Het was heel veel zo ineens.

Ik was dan ook compleet uitgeput na week 1. En ik had in die week méér in mijn bad gezeten om wat te kalmeren dan dat ik er anders op een heel jaar in zit. Ik begon in die week ook elke dag om 5 u te werken want hoe kon ik anders ook nog de kinderen begeleiden? Ik keek tevens meerdere keren per minuut op mijn gsm of er nog corona nieuws was. Ik ging al meteen in overdrive.

Toen kwam week 2. Er kwam wat ritme in. Ik werd wat kalmer. We kregen ook geweldige hulp van mijn zus (als sinds week 1): elke namiddag geeft ze via Facetime ‘les’ aan onze jongens. Ze knutselen soms zelfs samen , dat lukt hen perfect.

De angst en de grootte van het hele corona gebeuren overviel mij soms nog wel maar het ging al beter, de eerste grote shock was verwerkt.

Ik deed een paar ‘corona aankopen’. Aankopen die ik anders deze maand niet gedaan zou hebben. Zo kocht ik een noise cancelling hoofdtelefoon die mij geweldig goed helpt om geconcentreerd te werken terwijl de jongens spelen. Daarnaast kochten we ook nog een trampoline. Die aankoop hadden we eigenlijk voorzien voor de eerste communie van de oudste zoon maar aangezien de kans klein is dat die eerste communie zal doorgaan en de jongens een trampoline nu echt goed kunnen gebruiken voor hun dagelijkse portie beweging hebben we hem toch al maar gekocht (én ingegraven … dat is dus KEI veel werk zonder extra mankrachten)

We Facetimen en skypen meer dan ooit. Er werden whatsapp groepjes opgericht, onder meer eentje waarbij de oudste zoon in contact kan blijven met zijn klasgenootjes.
Ik kan nu ook mijn yogalessen live online volgen, elke zondagochtend. Vorige week ging de eerste les door en dat was echt héél fijn. Enerzijds is er de yoga die mij ongelooflijk veel deugd doet in deze periode maar anderzijds zie je ook al die gezichten van de mede yogi’s en in tijden zonder sociaal contact is het echt tof om op deze manier toch verbonden te zijn.

Ook de school blijft met ons in contact en stuurt ons filmpjes met turnoefeningen en blaadjes met oefeningen door die ons wat structuur in de dag brengen.
Op het werk zijn er nieuwe meetings ontstaan, onder meer een korte skype call aan het begin van de dag om even te checken waar iedereen mee bezig is en vooral om in contact te blijven.
En vanavond staat de eerste online aperitief met mijn ouders en zus op de planning! De drank staat al in de frigo en de hapjes zijn voorzien.

Wat de lockdown voor mij (nog) niet is, is een periode om eens allerlei zaken die ik altijd heb uitgesteld te gaan doen. Integendeel, ik lijk minder tijd dan ooit te hebben omdat de kinderen er ALTIJD zijn. Vervelen heb ik mij alvast nog geen seconde gedaan, dat zal hier zeker geen probleem worden.

Ik geloof dat alles goed komt. Er is een duidelijk licht op het einde van de tunnel. Het kan heel lang duren maar het komt goed. Ik ben daar geduldig in en ik zie ook veel mooie dingen aan deze periode. De lucht is gezonder. De band met onze kinderen wordt elke dag sterker. We kunnen eens onthaasten, we moeten niet meer heel de tijd van hier naar daar vliegen. We leren weer meer appreciëren in welke luxe we leven. We worden uitgedaagd om wat creatiever te worden op sommige vlakken. Er doen véél goede corona grappen de ronde die de dagen opvrolijken. Er is veel solidariteit en warmte. Er zijn berenjachten en vaste klapmomenten voor de zorg. Er is een groot gevoel van verbondenheid, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje.

Op naar week 3! Ik hoop dat jullie allemaal gezond en wel blijven.
Voor diegene die nog elke dag moeten gaan werken om ons land draaiende te houden: vanuit de grond van mijn hart: BEDANKT. We zouden verloren zijn zonder jullie.
Voor iedereen die het nu moeilijk heeft: veel sterkte en moed gewenst. Je bent niet alleen, we komen er samen door. Vraag hulp als je die nodig hebt. Mijn virtuele deur staat ook altijd open!

Tot de volgende X

20 doelen voor 2020

Vorig jaar schreef ik voor mijzelf een heleboel te bereiken doelen voor 2019 neer in deze blogpost. Ik gaf de blogpost zonet een update zodat je kan zien welke doelen er werden bereikt!

Ook dit jaar heb ik in januari de tijd genomen om na te denken over de doelen die ik in de komende maanden wil bereiken. Ik heb 20 grote doelen vastgelegd en elk doel voor mijzelf nog eens verder uitgewerkt in een aantal stappen zodat het duidelijk is wat er allemaal gedaan moet worden om één bepaald doel te kunnen afvinken. Soms is dat maar één ding, soms is het een hele lijst. Met al die details zal ik jullie niet vervelen maar ik geef wel graag mijn 20 grote doelen mee voor 2020:

  1. 60 keer gaan lopen. Tijd of afstand maakt niet uit.
  2. 50 keer aan yoga doen
  3. 50.000 stappen per week zetten
  4. Een wandeling van minstens 15 km maken
  5. Leren skiën
  6. Geen alcohol drinken in januari en februari
  7. 15 boeken lezen
  8. Ons huis afwerken (véél puntjes af te vinken hier)
  9. De tuin afwerken (ook onder dit doel vallen meer dan 10 to-do’s)
  10. Alles in de moestuin zelf kweken (dus geen plantjes meer kopen maar alles zelf zaaien)
  11. 12 keer op uitstap gaan met het gezin
  12. 5 keer op date gaan met mijn man waarvan 1 weekendje weg
  13. Naast de reeds vastgelegde vakanties (Nederland en Oostenrijk) nog 1 weekendje weg boeken én een reis voor 2021 vastleggen (waarvoor de inspiratie moet komen uit mijn splinternieuwe bucketlist waarvoor ik een aparte pagina heb aangemaakt op deze site)
  14. Foto’s en filmpjes organiseren (ook hier vallen veel todo’s onder zoals een aantal foto albums maken)
  15. Een communiefeest organiseren voor de oudste zoon en een eerste kinderfeestje voor de jongste
  16. Een trui breien
  17. Wafels bakken samen met de kinderen (en dus ook een wafelijzer kopen)
  18. Er is een doel ‘milieu‘ waarbinnen ik onder meer geen plastieken bekertjes meer wil gebruiken op het werk en een aantal keer met de trein wil gaan werken
  19. Minstens 12 keer bloggen
  20. Een maand lang aan een beperkt budget boodschappen doen

We zijn deze maand alvast goed van start gegaan met het doel ‘huis afwerken’. Afgelopen weekend schilderden we ons waskot/bijkeuken en het afwerken van de garage staat in februari op de planning.
Ook de overige doelen heb ik al wat proberen in te plannen in mijn agenda zodat ik ze niet vergeet en er tijdig aan begin.

Maken jullie een lijst met doelen voor het nieuwe jaar? Stuur ze eens door, ik lees ze graag 🙂

 

2019 van A tot Z

Ik deed het in 2015, 2016, 2017 en 2018 en dus kan het ook nu in 2019 niet ontbreken: mijn persoonlijke jaaroverzicht aan de hand van het alfabet.

Dit was mijn 2019:

A

  • Afscheid: een beetje een triestige start van het alfabet maar 2019 eindigde dan ook wat verdrietig met het overlijden van mijn meter (oma) begin december. Ik mis ze enorm maar ik kan gelukkig ook met heel veel warmte en liefde terugblikken op 35 jaren vol mooie herinneringen samen.
  • Apenheul: toffe dierentuin in Nederland die we bezocht hebben op een weekendje weg

B

  • Bureau: ik typ mijn bericht hier aan een splinternieuwe bureau want we hebben dan toch, na 8 jaar in dit huis, onze bureau op een manier kunnen inrichten die eindelijk helemaal goed zit. Weer een ruimte die afgewerkt is!
  • Brussel: onze jongens zagen voor het eerst Manneke Pis
  • Babyspullen: ze zijn allemaal weg, het babytijdperk is hier definitief over & out. Ik heb nog efkes een heel klein beetje getwijfeld (door een baby boom in onze omgeving) maar ik ben er nu opnieuw 100% van overtuigd dat twee kinderen het ideale aantal voor ons is. En dat zal niet meer veranderen.
  • Brood, zelfgebakken, njam
  • Bryson, mijn favoriete schrijver, bracht een nieuw boek uit!
  • Breien: ik brei aan een trui, al drie jaar intussen, maar deze winter werk ik hem af. Echt!
  • Bingo: 1 keer deelgenomen aan een bingo dit jaar en al meteen met twee hoofdprijzen naar huis gegaan. Woehoe!

C

  • Comic Station: bezocht en goed bevonden

D

  • Drie koningen zingen: de eerste keer voor onze – toen nog– zesjarige
  • Derde kleuterklas: het laatste volledige jaar met een kleuter in huis, vanaf september 2020 geen kleuterschool meer!
  • De waanzinnige boomhut: de boekenreeks die onze oudste zoon deed lezen
  • Dag Sinterklaas: een nieuwe versie waar we weer met veel plezier naar gekeken hebben, al was het even wennen

E

  • Eerste leerjaar talentenjacht: de eerste helft van het jaar zat onze oudste zoon nog in het eerste leerjaar en ze organiseerden een heuse talentenjacht waar wij naar mochten komen kijken. Het was de moeite.
  • Eddie Vedder, in Vorst Nationaal, fantastisch optreden en ik zat héél dichtbij 🙂
  • Eetkamer geschilderd: of toch al 1 muur, de rest volgt hopelijk snel. De verf staat klaar, nu de goesting en de tijd nog vinden.

F

  • Free Solo: een documentaire die mij is bijgebleven. Waanzin!
  • Fruitontbijt: zo lekker!
  • Foto album: ik sta al vijf jaar achter met mijn foto albums MAAR ik maakte er wel eentje van onze fantastische reis doorheen de VS van afgelopen zomer

G

  • Griep: twee weken de griep in huis, dat waren niet onze beste weken van 2019
  • Garage: na 8 jaar eindelijk onze garage in gebruik kunnen nemen. Alle rommel die er in stond is weg!
  • Gele streepje: de oudste zoon verdiende zijn eerste gele streepje op zijn witte gordel bij de Ju-Jitsu. Zo fier als een gieter was hij.
  • Grand Canyon: de Grand Canyon zien kan ik eindelijk afstrepen van mijn Bucket List! Deze stond er al op van toen ik een jaar of 15 was.

H

  • Haag: 2019 was een tuin-jaar, we hebben onder meer een nieuwe haag geplant.
  • Hitte: het was weer zweten in de zomer, we kochten zelfs een mobiele airco om het wat draaglijker te maken op de jongens hun zolderkamers
  • Harry Potter: ik las het eerste Harry Potter boek voor aan onze 7-jarige en sindsdien is hij fan! Ik vind het zelf ook leuk om die boeken nog eens te herlezen.
  • House warming: lang uitgesteld en deze zomer is het er dan toch van gekomen. We toonden ons verbouwde huis aan de familie en ik ben ZO blij dat mijn meter het nog heeft kunnen zien …

I

  • IXXI : ik kocht een nieuwe IXXI voor in de living, eentje met bloemen en zo kwamen we alweer een stapje dichter bij een ingericht huis

J

  • Japanse esdoorn: we hebben er eentje in onze tuin gezet dit jaar en wat een prachtig boompje is dat toch, vooral in de herfst met allemaal mooie rode blaadjes.
  • Jubileum: we vierden 10 jaar huwelijk! Ongelooflijk hoeveel er op die 10 jaar gebeurd is eigenlijk …
  • Ju-jitsu: na de oudste zoon zijn nu ook de man en de jongste zoon verknocht aan deze sport
  • Joggen: ik liep wekelijks een korte afstand (5 km) en ga dat proberen vol te houden in 2020. Ik nam ook deel aan drie loopevents onder meer eentje in de Plantentuin van Meise.

K

  • Krentenboom: nog een nieuw boompje dat erbij kwam dit jaar, dit is een exemplaar dat vooral in de lente prachtig is om te zien met heel veel bloesems.
  • Kerstmis: in mijn meter haar huis maar voor het eerst zonder haar

L

  • Langlaufen: eerder een poging tot … het was geen succes maar we deden het wel dit jaar!
  • Lego: heel ons huis ligt vol met Lego. Ik deel een huis met Lego verslaafden.
  • Landal Rabbit Hill: deze Landal bezochten we in de lente en nog een keer in de herfst waar we twee keer een fantastische tijd beleefden. We blijven fan van Bollo!

M

  • Maansverduistering: ik ben er vroeg voor moeten opstaan en het was koud buiten in mijn peignoir maar ik kreeg er wel een prachtige totale maansverduistering voor in de plaats.
  • Muziekles: voor de jongste zoon, gegeven door mijn zus
  • Moestuin: een volledig nieuwe moestuin legden we aan dit jaar en de oogst mocht er zijn!

N

  • Nieuwe…
    • Wandelschoenen die al goed dienst hebben gedaan
    • Fiets, voor de oudste zoon
    • Nichtjes: er kwam een tweeling bij in de familie
    • School: voor de oudste zoon, het is dezelfde school maar in een splinternieuw gebouw
  • Notelaar: voor het eerst de notelaar in onze tuin laten snoeien. Het was een tuinjaar dus deze mag hier zeker een aparte vermelding krijgen. De tuin ziet er hierdoor weer een pak frisser uit!

O

  • Opruimen: ik blijf hier maar gerief wegdoen maar de stroom die binnen komt kan ik nog niet goed genoeg onder controle houden waardoor het telkens een nuloperatie is. Een werkpuntje voor 2020.
  • Optreden met de ju-jitsu
  • Oostenrijk: een reis naar Oostenrijk geboekt voor de zomer van 2020

P

  • Prairieborder: aangelegd in de tuin, of toch al een eerste deel
  • Planckendael: ons abonnement weer veel gebruikt
  • Pairi Daiza: ook nog eens bezocht dit jaar, een park dat steeds mooier lijkt te worden
  • Plopsa: zowel Indoor als De Panne werden bezocht dit jaar. Plopsaland De Panne vind ik zelf echt supertof.

Q

  • Quercus Palustris of de Moeraseik, nog een boompje dat erbij kwam in onze tuin

R

  • Reispas: alle vier een nieuwe reispas aangevraagd dit jaar voor onze USA-reis, hopelijk kunnen we ze nog eens gebruiken in de komende jaren voor ze weer vervallen
  • Red Star Line museum: ongeveer het enige museum dat we dit jaar bezocht hebben, ik vond het een interessant museum maar ik was wel blij dat de jongens er niet bij waren want zij zouden het saai gevonden hebben.
  • Rapport: goede rapporten kwamen ons huis binnen, hopelijk blijft dat nog lang zo, dat is lekker gemakkelijk voor ons!
  • Reclame: 2019 was het jaar waarin ik mij echt enorm begon te ergeren aan bloggers en Instagrammers die constant reclame maken op een manier die ik niet anders kan omschrijven dan hun ziel verkopen (en nog erger, vaak ook de ziel van hun kinderen). In mijn blogbericht hierover was ik nog redelijk mild maar voor 2020 ga ik enkel nog voor echtheid. De reclame mensen vliegen zonder pardon uit mijn leeslijsten.

S

  • Sint in de piste: gezien en goed bevonden
  • Sneeuw: hier en daar een beetje begin dit jaar
  • Sleeën: in de Ardennen, een topdag!
  • Serre: een splinternieuwe serre staat te blinken in onze tuin. Lang gewikt en gewogen want dat kost toch wel wat maar nog geen seconde spijt van gehad. Ik tel al af naar het nieuwe moestuinseizoen!
  • Smurfen, de musical, ook dat was een succes voor onze jongens!
  • Stormwind: woesh deed het en ons speelhuisje lag in stukken uiteen. Dat heeft indruk gemaakt.
  • Switch: ik kan het woord bijna niet meer horen, constant gezeur hier ‘wanneer mogen we nog eens op de Swiiitch?’. Zucht!

T

  • Tante: mijn schoonbroer werd papa en zo werd ik voor het eerst in mijn leven tante
  • Trap: we hebben er een (zelfgemaakte) trap bij aan ons terras.
  • Tweede leerjaar: niet te geloven hoe snel die schooljaren voorbijvliegen

U

  • USA: een droomreis, het volledige reisverslag staat op deze blog in deel 1,2 en 3

V

  • Verbeke Foundation: toffe uitstap, met de kinderen erbij
  • Vloer: een nieuwe, in de garage, door de man gelegd
  • Verjaardagsfeest voor de 7-jarig, mét een springkasteel
  • Verjaardagen: 5, 7, 35 en 37 jaar

W

  • Weekendje weg met de scouts, de eerste keer voor de oudste zoon

X

  • X-mas kaartjes verstuurd met foto’s van onze kinderen

Y

  • Yoga: ik kan niet meer zonder
  • Yosemite: prachtig park, nog eentje dat op mijn bucket list stond

Z

  • Zwembad: weer superveel geniet gehad van het zwembadje in onze tuin
  • Zoo van Antwerpen: ook weer bezocht met ons abonnement
  • Zwemles: het begint eindelijk wat vooruit te gaan met de zwemlessen van onze jongens, de afgelopen weken hebben ze heel veel bijgeleerd

Dit was het. 2019 was een heel mooi jaar. Nu op naar 2020! Ik wens jullie nog een fijne oudejaarsavond en een fantastisch nieuw jaar!

 

Life Lately #8

Het is tijd om nog eens bij te praten in een nieuwe ‘Life Lately’! De vorige update is al van mei geleden (oeps de tijd vliegt) dus ik neem jullie hier weer even, in totaal niet chronologische volgorde, mee vanaf juni…

  • Dat we onze droomreis door de VS intussen gemaakt hebben dat konden jullie al lezen in de voorbije blogposts. Intussen liet ik een fotoalbum maken van de reis en hier ben ik echt wekenlang mee bezig geweest. We hadden met ons vier samen zo’n 3.000 foto’s genomen waarvan er uiteindelijk net geen 400 het album gehaald hebben. We hebben het boek hier al vaak bekeken en we praten nog dikwijls over Amerika. Onze oudste zoon ziet het zelfs al terug zitten om weer te vertrekken (onze portemonnee jammer genoeg nog niet)
  • Over reizen gesproken: ik ben volop op zoek naar een vakantiebestemming voor de zomer van 2020. Ideeën die ik al bekeken heb zijn de volgende: een rondreis door Denemarken (en Legoland bezoeken), een rondreis door Zweden, een huisje huren in Frankrijk, een rondreis door de UK, een citytrip naar Berlijn, vakantie in Zwitersland (met Intersoc?) of toch gewoon in eigen land blijven (kamperen in de Ardennen?) …. Enfin dat we er dus nog lang niet uit zijn! Wie een goede tip heeft voor een leuke gezinsvakantie mag het hier altijd achter laten.
  • In oktober waren de man en ik 10 jaar getrouwd. Om dat te vieren namen we een dagje verlof waarop we met ons 2 naar Antwerpen trokken en het boeiende Red Star Line museum + een heleboel leuke winkels bezochten. ’s Avonds gingen we nog eens uitgebreid uit eten. Een topdag!
  • Al 10 jaar getrouwd zijn en volgende maand 35 jaar worden doet mij wel stilstaan bij mijn leeftijd. Aan de ene kant ben ik heel blij om bijna 35 te zijn. Ik vind dit een toffe periode in mijn leven. Ik voel mij nog jong. De jongens zijn niet te klein meer en ook nog niet te groot. Ons huis is eindelijk grotendeels in orde. We kunnen weer veel leuke dingen doen samen. Maar aan de andere kant zie ik ook wel dat ik echt ouder aan het worden ben en dat ik niet meer kan ontkennen dat jong zijn toch definitief achter mij ligt. Ook het besef dat de belangrijkste keuzes in mijn leven al gemaakt zijn overvalt mij soms. De basis ligt nu echt wel vast. Gek toch. De ene dag denk je nog ‘hoeveel kinderen zal ik later hebben?’ ‘Met wie zal ik trouwen?’ ‘Waar zal ik wonen?’ ‘Hoe zal mijn huis er uit zien?’. En dan ineens ploef, een vingerknip later liggen al die keuzes alweer achter je. Maar ik klaag niet hoor, ik ben dankbaar, echt, ik merk gewoon dat dit de laatste tijd iets is waar ik meer bij stilsta.
  • Ik sta wel bij meer zaken stil de laatste tijd, zo twijfel ik ook over mijn ‘carrière’. Soms heb ik zin om eens iets helemaal anders te gaan doen. Meewerken aan een TV-programma, in de wereld van interieur/architectuur duiken, iets met reizen gaan doen, beter leren schrijven en daar iets mee doen, … ik ben er nog niet uit. Ik weet het gewoon nog niet wat ik wil maar het is alvast fijn om er eens over na te denken.
  • Misschien kan ik iets met tuinieren gaan doen want dat doe ik ook heel graag. De afgelopen maanden was ik vaak in onze tuin te vinden. Enerzijds voor het aanleggen van de tuin, wat we al voor een deel gedaan hebben, anderzijds om onze moestuin te onderhouden. Het was een goed moestuinjaar, alles is prima gelukt (behalve de maïs). Ik heb nu ook een serre en daar ben ik superblij mee!
  • Onze jongste zoon werd in de zomer 5 jaar. Mijn baby wordt groot. Hoewel hij mij soms enorm kan uitdagen is hij toch ook vooral heel erg lief, behulpzaam en supergrappig. Hij leert ons maar al te graag zijn ‘coole moves’ aan, kan puzzelen en lego bouwen als de beste en zit net als ik graag in de tuin.
  • De oudste zoon zit intussen in het tweede leerjaar. De eerste weken ging hij totaal niet graag naar school. Hij begint te beseffen dat het vanaf nu gedaan is met elke dag spelen. En dat leren bevalt hem niet zo. Hij doet het wel goed op school maar hij vindt het zo saai. Gelukkig lijkt het intussen iets beter te gaan, deze week heb ik hem nog niet al te veel horen klagen.
  • De hobby’s zijn ook weer van start gegaan. De jongste zoon ging eens voetbal proberen maar dat beviel hem (gelukkig) niet helemaal dus nu doet hij ju-jitsu samen met zijn broer. Daarnaast gaan ze ook nog naar de zwemles en de oudste zoon op zondag naar de scouts. En voor mij zijn de yogalessen weer begonnen, jeej! Lopen doe ik ook nog een klein beetje maar ik zit weer met een blessure dus voorlopig even geen loopevents meer op de agenda en gewoon rustig terug opbouwen. Ik las trouwens vandaag in de krant dat je helemaal niet ver of hard hoeft te lopen om er voordeel uit te halen voor je gezondheid. Dus ik blijf gewoon rustig verder doen!
  • Bill Bryson heeft een nieuw boek uit! En ik heb het als fan van het eerste uur natuurlijk al lang uitgelezen (weer een supergoed boek uiteraard, ik gaf het vijf sterren op Goodreads). Blijkbaar was Bryson te gast op de boekenbeurs en ik heb dit compleet gemist. Hier heb ik echt zoveel spijt van. Ik heb mij meteen ingeschreven op de Bryson nieuwsbrief zodat ik nooit geen event meer mis!
  • Mijn man was jarig en dat vierden we zoals elk jaar met een feestje bij ons thuis, dit keer met een kaasschotel, wijn en zelfgebakken taarten. Altijd supergezellig. Ik ken dat zelf eigenlijk niet, mijn verjaardag vieren op mijn verjaardag. Want ik ben jarig op kerstavond en dus gaan wij steeds naar een kerstfeest. Daarom geniet ik telkens extra mee op de dagen dat we hier onze drie andere jarigen vieren en dan leef ik mij helemaal uit door voor elk een apart feest te voorzien.
  • Over feesten gesproken: dit schooljaar zitten we met een communicant! Daar moet ik ook nog eens over nadenken hoe we dat gaan aanpakken feestgewijs ….
  • Ik ben een trui voor mijzelf aan het breien. Twee jaar (!) geleden ben ik daar mee gestart. Destijds heb ik het vrij snel opgegeven wegens al te veel fouten gemaakt. Vorig jaar ben ik dan met veel goede moed opnieuw begonnen maar toen ook redelijk snel weer gestopt wegens tijdsgebrek. Dit jaar ben ik echter vastberaden om door te zetten dus wie weet komt er binnenkort nog eens een blogpost met een (al dan niet mislukt) breiwerk van mij online !? Ik ben zelf benieuwd want ik kan dus eigenlijk helemaal niet breien, ik doe dat aan de hand van youtube filmpjes en ik versta eigenlijk de uitleg in het patroon niet eens helemaal waardoor ik soms wat moet gokken hoe ik te werk moet gaan .. Wordt vervolgd!
  • We zijn onze living aan het schilderen. Elk weekend schilderen we een muur. Dat werkt goed voor ons zo op deze manier. Beter dan wachten tot we eens tijd hebben om de hele living in 1 keer te schilderen want daar zijn we al 2 jaar op aan het wachten en dat komt er dus niet van.
  • Vorig weekend bezochten we de Verbeke Foundation. Dat stond al lang op mijn lijstje om eens te bezoeken en ik zag dat Maison Slash er een markt organiseerde (Mart) dus wij daar naartoe. Onze jongens vonden het heel tof, het is echt een museum dat kinderen aanspreekt. Zelf vond ik het ook aangenaam om er rond te wandelen. Een geslaagde uitstap.

Tot de volgende!